vilken underbar start

Denna första dag på året tror jag har lagt ribban för det kommande året. Ännu en gång, skrämmande nära inpå förra gången, så vaknade jag upp måendes som en rabiessmittad kloakråtta som blivit överkörd av en hel karavan av lastbilar och som sen stenats och torterats under ett helt dygn. Men nej, denna gången hade det ju bara varit nyårsafton.


Kvällen började som den brukar, nämligen i panik. 19.00 dök gästerna upp då stod jag osminkad i mjukskläder och försökte desperat laga mat. Men till min fördel så har jag turen att mina vänner mer än gärna ställer upp och hjälper till så på kort tid så var vi en hel liten armé som arbetade ihop maten. Några timmar försenat satte vi oss till bords och började förtära maten. 23.30 så började vi med efterrätten när vi insåg att det snart var dags att bege sig ner till hamnen.

Vi och alla andra försenade fyllon i stan rusade längst gatorna för att hinna ner till hamnen. När vi slänger oss in i folkmassan så pågår nedräkningen och på "1, gott nytt år!" så smällde korkarna och drickan flödade. Ungefär där spårade hela kvällen ut och de förstkommande timmarna på det nya året blev en salig blandning av ett hejdundrans fyllekalas.

Vid tolvslaget utbrast S: "Ditt nyårslöfte borde vara att skaffa karl"  2 minuter senare så knackar det på min axel. Då står det två killar i 15-16 års åldern och den ena killen säger "min kompis tycker att du ser bra ut" bakom honom stod en långhårig stackars liten kille som jag troligtvis förolämpade mer än vad som var menat när jag skrattade hysteriskt mycket. "jävlar vad fort det gick", "inte ska du vara kräsen Johanna", "tänk om alla nyårslöften hade gått så snabbt" var kommentarerna som klämdes fram. Självklart skrattade vi ju inte åt den lille killen utan det otroliga sammanträffandet. när vi skrattat färdigt var killarna borta. Så därför är nu mitt nyårslöfte att om jag stöter på den har killen igen så ska jag be om ursäkt för att jag skrattade honom o ansiktet och förklara att det absolut inte var menat mot honom.

Hoppas ni får ett bra år och slipper bli utskrattade! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback