jag ångrar inget, men gör gärna om

Imorgon är det dags. Då ska den bort. För alltid. Alltså var repliken "detta kan du aldrig ångra, nu kommer den vara där resten av ditt liv" bara ett påstående grundat på inget.  För imorgon ska farbror tatuerare plocka fram sin det-var-skoj--då-men-nu-skrattar-jag-inte-längre-tatuerings-borttagnings-maskin.

Det är min fyndiga latinska text som har gjort sitt på denna kroppen. Eftersom tatueringen var dåligt gjord och inte sett så bra ut från början så hade jag valet att fixa till den eller göra en cover up. Jag bestämde mig för att cover up var det som kändes mest rätt. Tatueraren rekommenderade att ta bort den gamla med laser för att undvika att den ska synas under den nya och eftersom jag tar det säkra före det osäkra den här gången för att slippa råka ut för fler tatueringar som känns misslyckade så gick jag med på hans förslag.

Jag ska därför imorgon för första gången ta bort något istället för att lägga till. Men det är bara i två månader sen får jag göra den nya. Jag har valt att göra blommor då det är väldigt neutralt och inte det lättaste att ångra. Så planen just nu är röd/orangea tigerliljor med gröna stjälkar och blad.

 Nemo saltat sobrius nisi forte insanit- Ingen dansar nykter såvida han inte är galen

Min tatuering och jag startade vårt förhållande på fel fot redan i början då tatueraren (som tydligen inte hade några djupare kunskaper i latin) stavade fel och gjorde s:et i saltat till ett i eller l eller någorn alldeles egen påhittad bokstav. Insanit ser ut som om någon tagit ett suddis och försökt ta bort tatueringen (kanske ett tecken på att det är dags att sudda ut den)


Även Emsan har i sina ungdomsdagar låtit sig utsmyckas av bläck som hon ska bränna bort imorgon. Det är en drake som ska flyga iväg och även dne ersättas av ett fång blommor.

Nu kastar John Blund febrilt sand i ögonen och om jag inte ger med mig snart och somnar så kommer han ninja-sparka mig i huvudet tills jag somnar.


Hör ni skrikande imorgon så är det bara jag och emilie som lider över våra ungdomsbeslut, som inte går att ångra men går att ändra.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är utmanad!

emmaaxelsson.blogg.se/1201305546_sju_sanningar.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback