du vet att du är trött när...

igår ca 19.30 så slocknade både jag och syrran. Fullt påklädd och med obekväma örhängen somnade jag i soffan efter ett försök att läsa en tidning. 01.30 vaknade jag utvilad men med väldigt ont i ryggen. Då var tv'n samt alla lampor tända, jag hade samma kläder  på mig som tidigare under dagen. Men jag kände mig helt utvivlad och redo för en ny dag. Men den nya dagen kunde ju inte börja 01.30 så jag tvingade mig att somna om. 03.10 blev jag väckt av syrran som precis vaknat till efter sin lilla "eftermiddags tupplur" hon beordrade mig att gå och lägga mig i min säng. Efter en trött seg promenad in till sängen så hann jag vakna till ordentligt. När jag sen bäddat ner mig var jag återigen klarvaken och denna gången tog det emot att somna. Jag hann ligga vaken hur länge som helst och oroa mig för precis allt det finns i mit liv, hur ska jag hinna allt, vad har jag gett mig in på, var f*n har jag lagt det där pappret, vad avr de vi skulle ha läst till imorgon osv. det resulterade i magont och sen äntligen när jag somnade så var det bara massa jobbiga mardrömmar. Så när jag tillsist vaknade och faktiskt kunde gå upp så ville jag inte, täcket drogs upp över huvudet och jag ville ringa runt och sjukanmäla mig till alla de tusen grejer jag ska göra  idag. Just nu önskar jag att min dag hade fått börja 01.30 inatt, då hade jag hunnit med betydligt mer det här dygnet. Dagar då de första som dyker upp i huvudet är "helvete också!!" brukar börja dåligt men bättra på sig mot slutet. Vi får hoppas att denna dagen blir en sådan, annars vill jag bara lägga mig i sängen igen och dra täcket över huvudet och svära långa ramsor för mig själv.


dagens ros: lyser med sin frånvaro egentligen, men ges till katten Mini för att han spontant kom fram och gosade med mig nyss vilket han annars aldrig gör.

dagens ris: går till precis allting annat...



Dagens planering är i alla fall  (ooohh nu kom Mini och gosade igen, jag börjar genast bli på bättre humör) kulingarbete, föreläsning, styrelsemöte, sektionsmöte, rygbyträning, förfest hos sterner sen strömpis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback