där är två av oss..



Idag försov jag mig nästan, helt galet. 08.00 ringde klockan, första tanken som alltid är "helvete, varför just jag, fan vad orättvist, jag tänker fan inte gå upp" (jepps, jag svär ganska mycket på morgonen) Ingen såndär reklam-frukost där svalorna svävar över frukostbordet och bina pollinerar den nyplockade blomsterbuketten som står placerad på det väldukade helnyttiga frukostbordet och i harmoni med katten som ligger och spinner på kökstolen så  tassar jag fram i min bomullspyjamas i herrmodell och hälsar solen välkommen (gärna med en herr modell vid frukostbordet), nä ni. Så där ser ingen morgon ut i mitt liv.

Det börjar med en hel svordomsmelodi, sen slänger jag ut handen, tar tag i mobilen som jag placerar under kudden samtidigt som jag grabbar efter vattenglaset som sedan spills ut över halva huvudet då det är för tidigt på morgonen för att lyfta huvudet helt. Nästa steg är att sätta sig upp i sängen, vid detta laget så stirrar jag tomt rakt fram i några minuter och grymtar fram något som ska föreställa svordomar eller "kom och hjälp mig". Efter en stor kraftansträngning så kommer jag till sist upp ur sängen i en sliten smutsig t-shirt från jobbet och ingen bomullspyjamas i herrmodell. Ingen herr modell hittar jag vid köksbordet heller utan endast en tjock hårboll till katt som lagt en spya på golvet som jag nästan trampar i. Ovanför bordet svävar endast bananflugor och kylen är ekande tom.  I badrumsspegeln blir jag lika chockad varje gång jag möts av den halvdöda spegelbilden som envist stirra tillbaka på mig varje dag.

Sen kommer räddningen, duschen. Halvsovandes i badkaret får jag min sista chans att vila ut på morgonen som avslutas med en snabb kalldusch. Vid det här laget är jag oftast 30 min efter mitt morgonschema (som jag aldrig lyckats hålla för den delen) Sen är det bara att panik-sminka, byta om, borsta tänderna och springa iväg för att komma några minuter försent som alltid.

Men som jag började inleda denna långa historia så försov jag mig denna morgon. Alldeles efter att jag stoppat mobilen under kudden så hörde jag en inre röst som sa väldigt bestämt, -sov du vidare, det gör inget...Så det gjorde jag. Stängde av snoozen också. Vaknade med ett ryck en timme senare, alltså 45 min innan jobbet. Inget grymtande hann jag med, ingen dusch, men för ovanlighetens skull hann jag med två riskakor till frukost och så kom jag 5 min innan jag skulle börjat jobba.

En gång i framtiden ska jag ha såndär reklam-frukost. Då ska jag snubbla fram över nybakade bullar och nyplockade blommor och nyutploppade ungar, inte över halvuppackade flyttkartonger, sönderbitna hundleksaker och berg av smutstvätt . Då ska jag vakna utvilad efter min skönhetsömn och inte vakna upp och se ut som Krister Pettersson på rymmen. Men för att jag ska kunna komma dit så måste jag börja g¨å och lägga mig i tid och itne sitta uppe o blogga till halv två på natten när jag vet att klockan ringer 07.45 imorgon bitti och det är dags för ett nytt tålamodsprov även kallat morgon.


Ems, tack för du finns. Mina morgnar var som mest lika reklam-morgnar när du väckte mig med gröt, kaffe och ett stort leende :D Snart är vi där igen ♥


Dagens ros: Går till systern min för att hon lämnade datorn igång med massa bra musik på som jag lyssnat på i flera timmar nu

Dagens ris: Måste jag dela ut till solen som varit fruktansvärt irriterande idag när jag kört bil. Buuuu..som Kalle hade sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback