jävlar vad tiden går fort

dålig är jag på att blogga. Vad har hänt sen sist då? Jo de sk jag ta och tala om. Moren, mormor, moster-maggan, kusin-ninis och ems-slems har varit på besök. Alla åkte hem utom emilie som nu har flyttat upp och firade detta med att köpa en säng idag.

En av dagarna familjen var här beslutade vi att åka till det välkända och omtalade Gustavsvik. Eftersom jag är en liten galning när det gäller karuseller så skulle man kunna tro att jag även älskar vattenland. Men då ska jag tala om att det är fel. Men de hade jag ingen aning om när jag åkte till G-vik, då trodde jag att jag älskade vattenland. Vattenland hade varit betydligt roligare om det inte hade varit för hela den oj-vad-mycket-vatten-jag-får-i-näsan-och-i-ögonen-delen som jag tycker så illa om.

Som barn älskade jag att åka till aqua-kul i malmö, men stället spårade ut fullständigt och så gjorde även besökarna. De senaste åren har spermahalten i vattnet varit så hög att man antingen fått bada i våtdräkt eller sett till att ta ungefär 7-9 p-piller innan man ens vågat doppa stortån i vattnet. Men lyckligvis är det stället nerstängt nu (på grund av andra orsaker sägs det.

jag blev lättad när jag insåg att vattnet på G-vik var fyllt av småbarn och inte av smårynkiga snuskgubbar (de gömde sig väl om de fanns där). Men jag kan inte låta bli och klaga... Vi insåg ganska snabbt att det var sportlov och att vi fick skylla oss förbannat mcyket själv att vi ens tänkt tanken på att sätta foten i ett badhus. Men detta faktum insåg vi efter att vi betalat en halv förmögenhet för att komma in. Det kröp kalla kårar längs ryggraden på mig när jag insåg att jag skulle spendera de nästkommande timmarna tillsammans med gnälliga blöjbarn och finniga fjuniga pubertesungar. Toppen tänkte jag och kastade arga blickar omkring mig för att ingen skulle komma för nära mig. Det blev dag att testa forsen. Jag är ju ganska rutinerad på forsåkandet efter min sommar på badlandet i tyskland och besöket på badhuset i växjö. Så kaxig som jag avr knöt jag inte åt bikinin extra någonstans. Detta fick ajg senare ångra. Forshelvetet var snorpackat av snoriga finniga dryga pubertetsungar och småglin. Ja det var mer puckon än vatten i forsen. Men jag och Ems slängde oss modigt ut över första kanten. Fötter skrapades upp, barn skrek, kvinnor grät, hundar skällde, glassar tappades ...nä nu spårade jag ut men ni fattar poängen. Det blev en form av panik där i vattnet. Jag fick brutalt erfara att mina händer inte längre kunde användas som skydd från att åka in i andra människor och diverse hårda kanter utan endast kunde användas som skydd för att min bikini inte skulle trilla av. Ner under vattnet, upp igen, trampa på ett barn, bli trampad på av någon äcklig svettfot, skalla kanter och så fortsatte det. När vi tillsist tog oss ur forsfanskapet så konstaterade vi att vi vra på tok för gamla för att hålla på med sånt trams och placerade våra ynkliga bakar i en av bubbelpoolarna.

När jag bittert guppade omkring i den stora bassängen i väntan på att vågmaskinen skulle sätta igång så kom världens sötaste kille fram till mig, han var ungefär 5-6år och med en badring runt midjan. En riktig lite charmör må jag säga. Han frågade var jag kom från och vad jag gjorde där sen berättade han om sitt liv och vad han gjorde där. När det sen var dags för mig att gå upp så simmade han med en bit och fortsatte prata, jag funderade på att snurra in honom i en handduk och ta med honom hem, men insåg sedan´att han en dag kommer bli en finnig pubertesunge som inte alls är lika söt och då orkar jag inte mer så jag lät honom guppa vidare i sin söta badring.

Vi roade även oss med att låtsas att strömmen(alltså inte el-ström utan ström som i vattenström) var igång i den lilla strömmen som fanns och sjunga vår nya 'theme song' , det var väldigt roligt fram tills strömmen faktist sattes igång och den hårda vattenstrålande våldförde sig på först emsans sen min tutte. Sista timmarna ägnade vi åt att stå och stirra ut folk i bubbelpoolen för att de skulle känna sig utstirrade och flytta sig så att vi kunde få plats vid bubblorna. Det funkade så vi fick tag på en bubbelpool som vi sen VÄGRADE att flytta oss från trots att det stod folk hur länge som helst och stirrade på oss för att vi skulle bli färdiga och flytta oss. Jag åkte den röda rutchkanan en gång men eftersom jag skallade huvudet i väggen och bikinin halvt åkte av så belv det inga fler turer i den.

Vi avslutade med att basta i ungefär 1 min tills jag insåg att jag inte kan basta i nyktert tillstånd. Precis som med bowling, går inte heller när jag är nykter! Ojdå, nu blev det himlans långt om badbesöket och jag har egentligen tusen saker till att skriva om det. Men jag är trött och texten lång, så jag fortsätte uppdatera vad som hänt i veckan en annan dag.

Hemtenta och Kuling.layout är iaf det som präglar denna veckan.

over and out

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Fan Jojje, sitter i en datorsal på Universitetet och läser ditt inlägg och skrattar så hejdlöst att tårarna sprutar åt alla håll. Hoppas jag inte stör de andra hårt arbetande studenterna allt för mycket :D

2007-11-06 @ 12:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback