hundfarmen

Eftersom impulsiva beslut alltid har vart min grej så är jag själv inte helt chockad över hur allt har gått.

Det började med att vi tog beslutet att Prince skulle stanna här uppe i Örebro, jag blev då hundägare till min söta vovve Prince. Det jag inte kunde ana var att bara ett litet kort tag senare så skulle jag bli hundägare till ytterligare en liten filur. Denna gången en pytteliten sötnos Smulan! En lite jack russell tik som älskar att göra magplask på golvet, äta,sova, kissa inne och busa med alla djuren. image308

Hon är så liten så att lilla Milou ser stor ut! Hela hundbeslutet togs i torsdagskväll då syrrans vän inte kunde ha kvar lilla valpen längre, Jag skulle ha henne en natt för att sen bestämma mig. Men det räckte med en timme sen hade mitt hjärta smält och jag kunde aldrig lämna tillbaka henne. I Lördags var jag och skrev på alla papper hos uppfödaren, så nu ska lilla Smulan stanna hos mig föralltid.


Milou tyckte inte att det var ett dugg kul att det kom en liten vovve som var mindre än henne och som alla gullade med. Att vara liten och söt är ju hennes thing! Men snart kommer Smulan växa om henne så då kommer hon få vara lilla bebisen igen. Prince hade nog föredragit att vi skaffat en stor hund som han ahde kunnat busa med istället för ännu en liten skit som han inte ens får knuffa lite på utan att bli tillsagd från oss.

image309

syskonkärlek! En leksak, två viljor!

image249

Något jag förundras över är hur något så litet och sött som Smulan kan ha så hemsk andedräkt. Det luktar som en död röv i käften på henne. Tandborstning deluxe på henne nu.


Idag skulle ha ägnats åt mitt uppsatsskrivande, men än så länge har jag bara öppnat ett nytt word-dokument, har inte ens hunnit döpa det.

Får väl göra det nu, sen är det paus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback