fan vad skoooj

"han är trevlig...och så svarar han när man pratar med honom"  übergenialisk kommentar från mig. Ser ut som att jag vet hur man säljer in karlarna till mina vänner, låter även som att jag här väldigt höga krav :)


Hemtentsfanskapet blev inlämnat idag. Egentligen har jag alltid gillat att skriva prov och tentor, inte alls för att jag får bra resultat, nejdå g+ följer mig livet ut. Utan mer för att jag älskar frågesporter, inte för att jag är bra på det heller. Nädå katten är mer allmännbildad än vad jag är ibland. Kanske för att jag tycker om att skriva, berätta och bli tillfrågad. För prata är ju skoj.

Idag fick jag ännu en gång frågan vad jag ska bli när jag blir stor. Jag blir lika ställd varje gång, herregud hur ska jag veta de? Jag ska inte bli vuxen än på ett tag. jag kan tänka mig att bli mycket. Inte ens som barn visste jag vad jag skulle bli, min fader sa åt mig att bli försvarsadvokat för att jag alltid varit smord i käften och haft svar på tal eller författare för att jag tyckte om att berätta så mkt. Själv visste jag redan då att jag aldrig skulle veta säkert vad jag vill. Så i mina gamla "mina vänner" böcker har jag svarat ishockeyproffs eller lindansös. Jag visste att möjligheterna för detta vara minimala då smidighet och balanssinne aldrig varit mina starka sidor, men då satte jag heller inte upp något mål som jag trodde att jag skulle nå och sen falla innan mållinjen.
Studievägledare hade varit skoj, mitt dolda intresse är att sitta och söka runt på olika program och kurser för att se innehåll, behörighetskrav och snittbetyg för att komma in, jag går även regelbundet in på ams och kollar alla nya jobb som finns bara för skojskull. Men döm mig icke, vissa klär sig i star wars kläder, andra samlar på tåg, jag kollar utbildningar och jobb. Alla har vi vår "thing". Emilie har fått ta stor nytta av mitt jobbsökarintresse, funderar på att kräva 10% av hennes lön...mm ju mer jag tänker på det destu klokare låter det. Självklart ska jag ha del av hennes lön, ännu bättre jag ska kräva en sushitallrik i månaden. Yummie!

Man ska inte ångra saker, det har jag alltid sagt. Men vet ni vad jag ångrar? Att jag aldrig lärde mig hjula som barn! Nu kommer jag ju aldrig lära mig det. Kommer mitt liv någonsin bli komplett om jag aldrig har möjligheten till att göra en spontan hjulning (utan att riskera att jag krossar skallen mot asfalten?) mmm, problem har vi alla, i vissa länder svälter folk, i andra krigar dom, men jag kan inte hjula.

nä det där med att kasta mig med huvudet före mot något har aldrig varit min grej, dyker därför så sällan jag kan. Egentligen är det ju idioti att kasta sig med huvudet först, alltså är jag en väldigt klok människa som låter bli att hjula, stå på händer och dyka. mm, vissa hjular, vissa dyker, men jag är klok för jag låter bli.


Med alla dessa otroliga visomdsord som jag bara spottar ur mig så avslutar jag denna dag.

Morgondagen präglas av underbar ledighet och sen tro det eller ej och håll i hatten, så blir det förfest och Kåren. Ett vinnande koncept.
Men inte för en av oss, nä hon ska träffa en suspekt karl. :) Korsa benen och glöm inte messa mig :) Jag tar en extra öl i baren och tänker på dig hjärtat!


Peace out!!


Kommentarer
Postat av: din ems

självklart ska du få sushi en gång i månaden ifall du hittar jobb åt mej :D du kan till och med få en öl på krogen också

2007-11-10 @ 16:19:26
Postat av: Lisette

Det finns inget bättre än att läsa din blogg.. faren din hade rätt om att du är smord i käften tösen min :)

Hoppas allt äe bra med er där uppe och grattis till vovven!
Ta hand om er!
Puss

2007-11-25 @ 15:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback