FestiValborg

Vilken underbar helg som passerat. Jag vet inte ens varför jag är vaken nu. Borde ju sova i 15h till. Ska nog göra de snart. Men först en sammanfattning av helgen som varit.

Fredag

I Fredagsnatt kom syrran, Ek och Lisen hela vägen från skåne för att hälsa på mig och komma på min o jullans födelsedagsfest som vi hade i lördags. På natten när vi skulle lägga oss så bäddade jag ner mig på madrassen på golvet alldeles brevid lilla Chillys bur. Nu vill jag inte låta som en hemsk och elak människa men jävlar vad jag tänkte bryta nacken av den lille skiten under natten. Jag svor över att han inte var en väldresserad hund som man kunde säga åt att hålla käften. Nä, uppmärksamhetskrävande Chilly skakade i gallret hela natten och visade sina fina partytrick där han kan lyfta av gallret från buren och sen hoppa ut och sätta sig brevid buren helt själv. Det hela resulterade i massa fula ord, dålig sömn och den tripp till Marieberg dagen efter för att lägga massa dyra pengar på en ny stor, fin, nästan gallerfri bur.
 
Lördag
Festen blev mer än lyckad och stort tack till alla som kom dit. Dealen med Kåren var att vi skulle försöka få dit 100-pers under kvällen. Det trodde vi att vi skulle lyckas med. Kl 21.00 satt vi ett tappert litet gäng och blåste balonger och undrade ifall det verkligen skulle komma 100 pers eller inte. Några gäster började droppa in och sen drog karusellen igång. det kom folk och det kom folk, ja det kom nästan 200 folk. Jävlar vad det var folk. Jag sprang runt som en speedad ekorre och försökte prata med alla och springa bort några rundor till baren för att fylla på vätskenivån. Folk hjälpte gladerligen till att fylla på min vätskenivå och under slutet av kvällen fick jag i mig tre shots på raken och det var grädden på moset, pricken över i:et eller faktiskt tre shots för mycket. Tack och hej var det i alla fall med mitt minne efter den punkten. Men vi lyckades i alla fall ta oss från Kåren hem till Kalle där efterfesten tog vid och jag somnade. Vid fyra på morgonen så vinglade jag hemåt för att väcka syrran o Co med mitt fylleprat.

Söndag
Inte lätt att vakna.
Töserna packade ihop och körde hem till skåne igen. Jag begav mig till spexets provföreställning. Mycket bra mina vänner.
Bakis ut av bara helvete så packade jag ner ölen i väskan och gick hem till Catrin för att börja FestiValborgs firandet. Efter en kvart gav jag upp och gick hem och sov en timme. Vaknade och gick på spexets grillfest. Fick aldrig till något riktigt partyhumör. Jag och Fia skulle senare på kvällen gå på partyrunda, men den partyrundan slutade med att vi gick hem och la oss.

Måndag
Försov mig till jobbet. Hann dock dit överförväntan i tid och kom bara 4 minuter försent. Trött och hungrig  kom jag hem vid 16.30. Tänkte att sova en liten sväng nu hade inte varit helt fel. Så jag bäddade ner mig och skulle precis till att somna då grannarna i huset mittemot öppnar fönsterna och plockar fram värsta högtalarna och börjar sin valborgsdag med att bräka på världens högsta musik som riktas rakt mot mitt fönster. Jag låg och svor ett litet tag, denna gången vill jag bryta nacken på grannen istället. Jag låg och planerade hur jag skulle dra på mig min MacGyver-peruk och smyga osynligt bort till fönstret där högtalarna stod, mixtra lite med sladdarna och Booom! spränga alla skitgrannar som spelar musik när jag vill sova i luften. Eller så ville jag dra på mig min supermandräkt och använda alla mina superkrafter i en enda spark rätt i pungen på grannfanskapet. Med all den bubblande ilskan i kroppen så somnade jag och sov relativt bra i en timme. Sen var det fest i kärlekslandet, hos catrin, kärlekslandet igen, hem o hämta mer dricka, stanna och dansa med grannarna till musiken som strömmade ut genom högtalarna mittemot mitt fönster (oooh, varför är fylle-johanna en sån förrädare, dansa med grannarna till den förbaskade musiken, det hade inte nykter-johanna gjort, nä hon hade gett dom en pungspark), mer festande i kärlekslandet, efterfest hos Kalle som slutade med ett besök av två väldigt heta poliser, dock var inte poliserna där för att varken träffa mig eller ragga på mig (trotts att fylle-johanna gjorde sitt bästa för att flörta med hetaste polisen) utan dom var där för att något litet fyllo inte kunnat hålla foten i styr utan tvungen skulle sparka sönder korridorsdörren, (klantarslet gav dörren en pungspark kan man säga), efterefterfest hos Pentti och Jess och sen tillsist vinglande hemåt för att sova skönt. Nä icke, för då visar det sig att alla grannar har gått ihop emot min sömn. För då börjar grannen över spela hysteriskt hög musik hela jävla natten (morgonen). Jag försvann åter igen in i rollen som mordlystna MacGyver ute på mörda-grannarna-uppdrag och sen somnade jag sakta in.


Tisdag
Dagen har inte varit så lång än. Har vaknat, ringt till Fia för att försäkra mig om att hon kom hem helskinnad igår. Det hade hon sån tur är. Nu ska jag sova lite till sen blir det väl bakismat någonstans. Just nu är det så tyst och lungt på studentgatan så jag funderar på att sätta igång lite högmusik för att ge igen med samma mynt. Nykter-Johanna är hämndlysten tror jag bestämt. Fylle-Johanna tackar för en trevlig helg men slänger nu in handduken och ses snart på  en fest nära dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback