allt går att skämta om

Igår blev jag vald till redaktör för Kuling! Det är otroligt kul, men lite skrämmande också. Mycket ansvar läggs på mig. Men jag ska anstränga mig till mitt yttersta för att klara mitt uppdrag galant.
Mitt första uppdrag är att skriva kort om mig själv till nästa nummer. En kort presentation om vem jag är, så vem är jag då. Jag är en person om är okapabel till att hålla ordning och reda på mitt rum, jag är en person som låser ute mig och förlitar mig på att grannarna i korridoren ska komma och öppna för mig. Jag är en lite halvglömsk person som är allergisk mot att komma i tid. Men detta kompenserar jag med en stor dos av glatt humör, att jag är en bra vän och att jag ser humorn i det mesta. Att jag ser humorn i det mesta speglade sig innan idag när en vän hörde av sig till mig om ett väldigt privat problem. Vännen i fråga har smittats av en könsjukdom. Vännen ville ha mitt stöd och jag har en svag känsla av att personen behövde skratta bort allvaret i ämnet och det var därför jag blev den utvalde att ta del av problemet. Boven i spelet heter kondylom, eller könsvårtor. Könsvårtor i sig är ett hysertiskt roligt ord, det finns inte en endaste liten del i det ordet som låter fint. Men ordet som föll min humor i smaken var ordet kondylom. Jag undrar genast varför ordet kondylom låter så likt kondom. Det är ju bäddat för missförstånd i sänghalmen.

Person 1: 'ehh, har du kondom?'
Person 2 hör lite dåligt i stundens hetta och hör istället - har du kondylom, tänker, mm, de har jag ju och svara 'ja, de har jag'
Båda fortsätter nöjt och resten av historian kan ni ju själv ;)

Där har vi förklaringen till varför kondylom är en av de vanligaste förkommande könsjukdomarna. hehe

Efter detta lilla skämt så vill jag passa på att ta upp varnings-pekpinnen och slå er alla lite på fingrarna med den här informationen: Kondylom, könsvårtor, de där små prickarna som kliar smittar fastän kondom används! så de så! Så därför gott folk så vill jag avråda er alla från alla former av sexuellaktivitet för resten av era liv.

Tycker ni det låter tråkigt? Då ska jag bara ta och informera er om att det finns mycket roligt man kan göra förutom att ha sex. Man kan skriva en bok, skaffa ett husdjur, klippa tånaglarna ja se, det finns en hel oändlighet med substitut.

Men om ni ska ha sex så använd kondom för att vara på den säkra slidan!  ;)
haha, humor.

Själklart vet min vän om att jag skriver om detta här, men vill ju så klart vara anonym. Men för er som gärna lägger näsan i blöt och vill spekulera om vem det är så kan jag avslöja att det är min gode vän MacGyver hela historien handlar om. Men sssccchhh!! Säg inget till honom så han vet att ni vet.

image206


Kommentarer
Postat av: Ex-sambon Lina

Grattis love! Till redaktöruppdraget menar jag givetvis...VAD TRODDE DU??! ;) Kärlek, min snuff!

2007-05-05 @ 00:57:18
Postat av: Matilda

Grattis till kulingposten. Sorry för pommen. Tvekade att gå tillbaka, men det var pomme jag var mest sugen på. Tack för det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback