Dagens i-landsproblem

Jag har problem, riktiga i-landsproblem.

Problem nr 1 Min nya tandborste

Häromdagen när jag var på Hemköp (med de fräsiga korgarna) så hittade jag o Fia väldans roliga tandborstar som vi köpte. Det är en tandborste med massage i. Alltså är där ett litet batteri i  tandborsten och så vibrerar den när man borstar tänderna. Gjutet, tänkte vi i affären. Men nu har det dykt upp ett problem när jag borstar tänderna nu så domnar min mun av lite gran pga burrandet som tanborsten gör och det gör, tillsammans med min nya superjättemycket skummande tandkräm, att jag skummar ner hela mig själv med tandkrämsskum.

Problem 2 Städningen

Jag saknar en gen i min kropp som säger ifrån att nu är det dags att städa. Ibland så gör den det och då städar jag men sen är det som om den här grejen som säger åt mig att städa åker på semester och då plockar jag inte upp någonting efter mig och diska, ja de ska vi inte ens tala om. Jag har fönstret halvöppet så disken kan promenera ut härifrån när den vill. Men borde jag då inte städa och diska nu istället för att skriva på min blogg. Jo, det är klart att jag borde men det gör jag inte nä då, inte jag, Inte idag, för idag har jag annat  viktigt för mig, jag ska skriva blogg, ringa studievägledaren, plugga i bibblan, gå in till stan och kolla om jag ska köpa de fina byxorna jag hittade och sen ikväll  18-21 så har jag dans. Så se själv, det finns ingen tid över att städa. Skulle jag motförmodan ha tid över idag så har jag vänner att umgås med.

Problem 3 Jag såg en snygg man på TV och jag har ingen aning alls om vad han heter

Ja, här har vi ett problem som heter duga. Igår låg jag sömnig i min säng och tittade på tv. Till min stooora glädje såg jag att Fråga Olle har börjar igen. Det är nog universums bästaste program. Jag o Sanna avgudade Olle och var störtkära i Martin för några år sen när det visades. Men det var inte dagens problem, utan den snygga mannen befann sig i reprisen av Så ska det låta. Jag fastnade direkt vid programmet och kunde inte sluta se. Jag bestämde mig för att kolla i eftertexten så jag kunde se vem det var. Men då somnade jag. För första gången när jag faktiskt inte vill sova så somnar jag. Men oroa er inte kära vänner jag har hittat lösningen på detta problemet, efter lite googlande så har jag nu kommit fram till att denna mannen heter Niklas Andersson och är musikalartist. Och inte vilken musikalartist som helst, utan härmed min favorit musikalartist. Sådeså. Jag kan bara säga Persbrant och Travolta ni kan slänga er i väggen jag har något nytt att dregla över nu.

Nu har jag inte mer problem, härligt va?

så jag tror jag ska ta tag i städningen lite.

Imorgon blir det hejdundransfestande! ojojoj, säger som Pj, vad är det som händer? Kåren kommer gå under!
Det kommer den göra den 28:e april med när vi har vår fest. Och som jag sa tidigare alla är välkomna förutsatt att jag känner er. Bara att mejla, messa, ringa, skriva här, gör hur ni vill men meddela om ni kommer så vi har koll på ca hur många det kommer.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback