kalle-krona

Nu har jag spenderat några timmar här tillbaka i Ystad efter två sköna dagar i Kalle-krona hos Björkan o Alex och söte lille Sphinx var ju också där.

Karlskrona är en väldigt mysig ort och jag vill dela ut pluspoäng till allt vatten runt om i stan, men flest och mest pluspoäng vill jag ge till alla uniformsklädda män som traskade kring i staden. Thank you god säger jag bara. Vilken karl som helst (njae, nästan) ser ut som en gud i uniform. Jag funderar starkt på att göra lumpen endast för att kunna traska omkring om värnpliktig bland alla dessa karlar. Men tyvärr var minus-sidan mycket längre än plus-sidan när det kom till att göra lumpen.

Vi planerade att åka båt, men valde att shoppa. Så 2 st Johannor gav sig ut och shoppade dubbelt så galet. Ja, vi shoppade så hejvilt så att deras balkong fick en totaltrenovering och katten fick bröllopskläder. Sen tillbringade vi hela kvällen på balkongen med alkoholhaltigdryck och cigg. Idag blev det lite tillbakalämning och bytning av gårdagens inhandlade objekt, sen fika på Wayne's och därefter en stressad tur till stationen för det var dags för hemfärd för min del.


Hej kära regn-och skogud!

Igår önskade jag att det skulle regna idag så att jag kunde få använda mina nya fina gummistövlar, tack det funkade.  Jag har nu provat mina stövlar och är nöjd med mitt köp och med regnet som följt mig hela dagen idag och därför kan det sluta regna nu. Jag tackar för provregnet men behöver inte mer nu, tack. Jag vill alltså reklamera de senaste regnet jag fått och jag vill ha ett tillgodokvitto på lite sol istället. Imorgon vill jag gärna ha lite sol för jag hade planerat att ställa gummistövlarna på hyllan och prova mina nya fina sandaler som jag inte hann prova-gå idag eftersom det regnade. Om det inte blir någon sol imorgon så kommer jag gå vidare med detta och kontakta din chef. Det vill vi väll inte?

Sluta regna nu då!

Vänliga hälsningar
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback