Balle-kong fixande

Fredagkväll snart 22.00.

Jag har precis vilat lite. Har betsat golvplankor idag, för jag och syrran har ett projekt till moren. Vi ska fixa till hennes balkong (efter inspiration från mitt kalle-krona besök). Vi har köpt trägolv som vi betsat, nya stolar, nytt bord och en bänk samt en hel drös med blommor och krukor. Vad är resultatet av detta, jo, att en fredagkväll har jag precis vilat ltie och nu har jag gått upp för att plantera lite blommor. Var gick denna dagen fel? Det är fredag, jag borde vilja gå ut o festa. Det är till och med festival här i stan. Men inte för mig, nä för jag ska plantera blommor. Så ska jag måla färdigt väggarna påmitt rum också. Akta er, här kommer partydjuret-Johanna och nu blir det rock'n'roll!! Håll i hatten!


Imorgon blir det lite mer rock'n'roll i alla fall. Då får jag finbesök av Fia, Oskar, Tommy, Johannes, Jim ovh även Fille och hans Carro kommer senare på kvällen. Då blir det fullt hus och full Johanna.

Nä du, blommorna hoppar inte ner i krukorna av sig själva!!

rock on!!


Let me update you!

Nu slutade kvällen så här:

Jag petade på en blomma, tröttnade, klädde mig fint och begav mig ner till festivalen för att möta min mor och hennes karl. Tre öl senare så var min omgivning fortfarande lika dryga, bonniga, fjortisar och fulla. kändisstatus vasr att bonden Per-Martin från Bonde söker fru var på plats och sökte fru. En kvinna flockades runt honom och tar han inte hjölp av Linda Isaksson igen så är det nog den enda frun han fick tag på ikväll. Fast ikväll var temat mer "ölhävande man söker medelålders desperat full kvinna". Kanske borde sälja det till tv4 som ny progemidé, dem tycks ju sända allt möjligt skit nu mera.

Gammal kände jag mig när jag såg mina gamla fadderbarn springa runt lättklädda och fulla. Jag ville ge dem en kram och förklara för dem att allt kommer ordna sig, jag ska ta hand om dem. Men sen kom jag på att de ska jag inte alls göra så jag lät dem springa fritt. Morsan var full som en kastrull, i alla fall efter den tredjke ölen jag köpote till henne. När hon o karlen begav sig till dansgolvet för att dansa med alla andra enbenta elefanter som gjorde sittt bästa för att stampa takten så gjorde jag mitt bästa för att gömma mig för alla medelåldersmän (eller förlåt, gamla gubbar) som hoppades på högvinst och försökte ragga lammkött. Men icke, detta lammköttet (lammakyded som vi säger här hemma) höll hårt i bordet och stirrade envist ner i marken för att slippa alla former av ögonkontakt me fyllegubbarna.

Nöjd (?) efter en helkväll på festivalen så begav jag mig hemmåt för att kissa i en gränd på vägen, mest för skojskull. Nu ska jag nanna så jag orkar med full fräs imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback