back in skåne

Nu har jag spenderat några dagar här hemma i skåne.

Midsommar firandet skedde hemma hos Sanna, jag fick en smärre chock av de antal vuxenpoäng mina vänner plockade hem. Restaurangköp, husbyggande, heltidsjobb, barnplaner, hundar... ja jag kontrade så gott jag kunde med mitt boende i en skolåda på studentgatan och att jag faktiskt pluggade nu. Men jag kände mig inte mer vuxen för det. Men sån tur var så försvann de vuxna i takt med att alkoholen tog i sin plats i allas sinne. Det resulterade i att vi alla stod som småbarn och gnällde på varandra under den sista kubb-omgången kl 01.00. Sen gicvk vi in för att spela mer spel men även där så blev det mest tjafs om ifall spindlar är insekter och om man ska strava schimpans eller chimpans och hur stort ett samhälle ska vara för att det ska kallas för en stad. Allt detta ska googlas till nästa spelomgång. :D

Midsommardag planerades att firas på Kulla, detta härliga, boninga ställe. Med kasedans och trätollor så känner sig alla som hemma. Vi åkte dit och betaladee det dyra inträdet för att få festa i skogen. Vi hann sätta oss o börja käka och då kom regnet. Det öste ner hysteriskt mycket. Så vi packade ihop oss drog. Jag och Blondie hamnade med Björkan o Alex hemma i björkans mammas hus. Där drack vi oss lagom berusade, tilläckligt berusade för att inte orka gå in på krogen och lagom fyllehungriga för att besöka det nyöppnade Max som numera huserar i Mcd-gamla lokaler. Eftersom både jag och B jobbat i lokalerna tidigare så roade vi oss ett tag med att hänga över disken och bekräfta att inte så mycket har byggts om vid kyl och frysutrymmena samt att samma fritöser används fast med en ny panel på. Jepps, arbetsskadade är vi. Vi ska även roa oss med att åka ut till det nybyggda Mcd där våra gamla arbetskamrater befinner sig och studera deras lokaler grundligt.

Idag tog jag en välförkänt sovmorgon och som som en stock, Lissan informerade mig om tt jag snarkat som en stock också. Jag släpar fortfarande på cp-förkylningen som jag drog på mig i Hultan-regnet. Sen drog jag med mig moren min till stranen, men där stannade vi bara i 30 min för det blåste. Jag visste att det blåste för mycket för att ligga på stranden redan innan vi åkt, men jag längtade dit så otroligt mycket och än så¨länge så var det de 30 bästa minutrarna idag, så jag är nöjd.

Någon gång ikväll kommer Björkan o Alex för att hämta upp mig sen ska jag följa med dem till Karlskrona i några dagar. De kan komma närsomhelst från nu till ikväll och jag borde packa o duscha men det skjuter jag på som vanligt. Trots att jag varit vaken så få timmar så börjar jag bli lite trött nu. Det kan bero på att alla här runt  om mig sover middag just nu, till och med de tre hundarna har somnat på en gång. Ja just de ja, det är tre hundar nu ja, för Lisette med sin söta lilla Chewi är tillfälliga inneboende här hos oss. Så nu är det 6 djur och 4 människor, jag tror detta kan klassas som ett litet kollektiv nu :D. Det var 7 djur först  men min systers hamster Fia-Lotta överlevde inte trycket. Det blir en liten begravning hos Mormor ikväll.

chipp o hajk

Kommentarer
Postat av: Pionhed

Vuxenpoäng är inget att sträva efter. Kommer de så kommer de, men man har oftast roligare utan dem =)
Ha det bäst i sörlandet!
Kram P

Postat av: Ex-sambon Lina

Härligt du verkar ha det! Hälsa till alla som vet vem din ex-sambo är, så ska jag o min nuvarande sambo åka till stan o ta en fika i bästa göteborgsstil (fast i Örebro...) Pöss!!

2007-06-26 @ 16:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback