Årets glitterpitt

Med nominering:

"En av två partybrudar som vet hur man festar, vars leende och kramar värmer och uppmuntrar! Årets Glitterpitt är en strålande, glittrande glad skånska som lyser upp vilken grå dag som helst, med det eviga leendet på läpparna - även i jobbiga situationer"

image251

Bada-bada-da-da-daaaaaam!!!




Igår var en bra dag av många anledningar. Fast dagen hade även sina dåliga stunder. Till exempel som att jag var tvungen att vakna tidigt på morgonen, efter endast 5 timmars sömn, sen ännu värre att jag var tvungen att jobba.  De värsta av allt var när jag slutat jobba och skulle cykla snabbt som blixten hem men upptäckte att jag inte kunde hitta min cykelnyckel. Jag leta överallt inne på jobbet och i alla mina fickor, sen började jag långsamt och ledsamt traska hemåt och gick den vägen jag cyklat innan för att se om jag tappat den på vägen. Jag gick och svor för mig själv och var bombsäker på att nån liten snorig skitunge hade hittat min finaste (och enda) cykelnyckel. Men ingen nyckel låg det vid vägen. Jag såg dock ett läppglans på vägen som någon annan stackare hade tappat. Jag ville absolut inte ta upp det eller röra det, jag till och med gick i en liten båge runt det bara för jag intalade mig själv att det säkert låg miljontals små äckliga herpes- och baskiluskbakterier och grodde i det. Då övervägde jag att ta upp det och ge som straff till en fiende någon för att sen kunna skratta högt och elakt. Sen kom jag på att jag inte hade några fiender, förutom möjligtvis den eventuella snoriga skitungen som tagit min nyckel, så jag traskade vidare. Jag tyckte väldigt synd om mig själv där jag gick ensam, trött och lite smålessen så jag ringde mamma och syrran för att få det bekräftat att det var riktigt synd om mig. Jag kände hur en liten tår ville rulla ner över min kind, men intalade mig själv sen att mina ögon vattnades på grund av motvinden och allt grus som flög upp i mina ögon och inget annat. När jag traskat hela vägen hem, så ser jag någon som glimmar till. Där var den, min sötaste (och enda) cykelnyckel låg alldeles utanför min dörr. Jag plockade upp den och kramade den ömt, sen lovade jag mig själv att jag skulle operera in den i pannan på mig. 

Sen förvandlades jag till Superman, Fia blev Batman och Oscar blev en Oscarstatyett, sen begav vi oss i väg till Oscarsgalan där vi mötte fantastiska kända och mindre kända personer, penntroll, seriefigurer, actionfigurer och tro det eller ej en till Superman! Festen var som vanligt fantastiskt rolig. Även om min favorit höjdpunkt var när jag plockade hem priset för Årets Glitterpitt. Fia!  Mitt hjärta, min tjackhora, min danska prins, utan dig så hade de aldrig blivit så roligt!! Det bästa pris jag någonsin fått och det kommer ha en speciell plats i mitt hjärta och i mitt hem för resten av mitt liv. De klådde "årets blackjack" som jag fick efter en säsong i Lindvallen för mina raggningsprestationer. Hehe. Festen fortsatte in på morgonkvisten med bad, bastu och öl. Jag fick även se så många snoppar så att det kommer räcka för i alla fall tre år framöver!! Så fick blev det även silverpjätt och jag, frida o jr fick ännu en gång beträda varandra. Intern humor när den är som bäst.

Förövrigt så var det även en fantastisk sista kårkväll i fredags och grabbarna rockade på scen som alla gånger förr. Det var även det som la grunden till att jag hela helgen har varit fruktansvärt hes och efter gårdagens fortsatte fylleskrikande och panikskrikande när Oscar tryckte ner mitt huvud i vattnet så börjar jag även känna en påtaglig smärta i halsen. En helt tystdag och massa te hade gjort susen, men en helt tyst dag för mig? njäe, det vet vi redan att det är ganska kört, men ja tack! Jag tar gärna lite te.

Förresten så ska jag avsluta detta faktiskt ganska långa inlägg med att berätta att det blir en tripp till Hultsfredsfestivalen för min del i år. Idag fixade jag så att jag ska jobba i entrén under festivalen. Kul kul ska det bli. Så snart packar denna glitterpitten ner sin statyett och drar och festivalar lite.



.....Förresten så vill jag tacka min mamma.

Kommentarer
Postat av: Ex-sambon Lina

Den nomineringen var mitt i prick! Den gäller även IRL... Du är den gladaste jävel jag känner. Puss på daj, flecka lella!;)

2007-06-06 @ 20:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback