snart flyttning

bövelen vad mycket kläder jag har. Borde slänga eller skänka till Uffe, men har svårt att skiljas från allt. Men vet ju aldrig om jag kommer behöva något igen och då hade de varit synd om jag slängt det. Nä, kläderna följer med mig. Att ha mkt kläder är en fördel för en person som mig. Som gärna bytar om flera gånger varje dag. Vilket inte helt oanat leder till att mina kläder ligger precis överallt. Mina skor med för den delen, idag hittade jag en sko bakom sängen. Alla klädbyten leder öven till att fel plagg används till fel situation här hemma. T.ex så passar det sig itne att diska med balklänningen på, eller att gå ut i tvättstugan i pyjamasen. Nu ligger de mesta av mina kläder i sopsäckar i väntan på att få packas upp i  nästa garderob. För min del underlättar det inte att jag packade kläderna redan idag. Nu måste jag stå och rota i sopsäckarna varje gång jag ska byta om. 

 Om man har balklänning på när man diskar så får man endast diska sina finglas.
image266


Om en vecka så åker jag tillbaka söderut. Den gången ska jag packa så minimalt lite som möjligt. Dels för at tjag msåte få med mig alla saker jag lämnade hemma förra gången jag var där och dels för att vi ska spendera några dagar i Tyskland. Då måste jag köpa upp ett fint förråd inför höstens kommande aktiviteter. Mycket skålande ska det bli då. Är det konstigt att jag nu mitt i sommaren faktiskt längtar till hösten? Det gör jag i alla fall, sommar är ju mysigt men ska de inte vara bättre väder än så här så är det inte mycket att hänga i granen. Plus att till hösten kommer allt roligt ingång, spex, tidningen, nollningen, nya kurser, nya personer...ja massa nytt.
image267


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback