lycka

okej ems, då är det dags att uppdatera bravaderna här hemma i Sverige.

I onsdags blev det utgång på strömpis, och aldrig förr har jag blivit full på så lite. Om jag gjorde bort mig? jadu det minns jag inte. Men jag börjar bli för gammal för att få bakfylleångest. Orkar inte ha det. Jag gav upp bakfylleångesten för ett tag sedan och de funkar bra än så länge. Men onsdagsnatten avslutades hemma hos Catrin då jag höll fast henne och sjöng med till Celine Dion med min ljuva sångstämma. Det kan liknas vid kinesisk vattentortyr....

Igår var dock en väldans seg dag som började ca 14.30 när jag gick upp sen hade vi redaktionsmöte på kuling och sen dansrep och kvällen avslutades i Catrins lägehet, fast denna gången skippade jag sången. tro det eller ej.

Idag ville jag inte alls gå upp ur sängen. Jag snoozade i en evighet, och sen kunde jag inte somna om till sist men jag kämpade verkligen men till sist var jag tvungen att gå upp. Sen satt jag i sängen i en timme och stirrade rakt ut i luften och var lite småsur för att jag måste jobba i natt. Sen ringde jag mamma och då kändes det genast mycket bättre. Inte för att hon sa något speciellt, men för att jag hörde hennes röst. Ja och för att hon tyckte lite synd om mig förstås. mm, för det är ju faktiskt jättesynd om mig som inte får någon lön om jag inte jobbar. Stackars Johanna :)

Fram tills det är dags att bege sig till jobbet ska jag återgå till städandet av mitt rum, jag har städat hur mcyket som helst nu men sen stökar jag upp ännu fortare. Lite som Lucky Luke och hans skugga, jag hinner stöka upp innan jag ens städat färdigt, det är en talang jag har.
Jag tänkte hinna med att läsa lite. Nu när jag har en termin med minimalt kurslitteratur så ska jag passa på att läsa alla mina nya böcker. Jag började läsa lite på Dalai Lamas "Lycka" den är faktiskt väldans bra, man måste ta pauser i boken och reflektera över det som står. Men det är intressanta tankar om att alla söker lycka och vad lycka egentligen är. Lycka för mig är Mamma, Anna och Mormor. Mina tre förebilder! 

Nu ska jag käka sen blir det städning.

Puss!


 


Kommentarer
Postat av: fia

jo, de där med städningen kan ja faktiskt känna igen mej med...men ja kommer bara så långt till tanken att ja borde städa och sen börjar jag stöka runt igen..haha

2007-01-19 @ 17:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback