sagt om äpplen


Fint sagt:

Tjejer är som äpplen på träd, de bästa finns på toppen av trädkronan. De flesta pojkar vill inte försöka klättra efter de riktigt bra äpplena eftersom de är rädda att ramla och göra illa sig.
Istället nöjer de sig med de ruttna äpplena på marken, som inte alls är lika goda men lättare att få tag i. Äpplena i toppen får för sig att det är något fel med dem när det i verkligheten är så att de är fantastiska. Det gäller bara att ha tålamod och hänga kvar i toppen, för en dag kommer den rätta killen, han som är villig att riskera lite för att få ett riktigt gott och bra äpple och som inte är för feg för att försöka nå det han egentligen vill ha.


Om ca en timme börjar jag jobba. jobbar 15.30-00.00, kommer vara ganska lungt eftersom inga örebroare orkar ta sig till Mcd en måndagkväll. Synd bara att det inte går någon buss hem i dag heller. Vill inte ta taxi igen, har tagit taxi hem fre-sön börjar bli lite dyrt. Fick låna Yoshis cykel men han garanterade inte att den fungerade och om jag inte minns fel så är den ganska stor och jag är ju ganska kort. Men det kan bli intressant. Bäst att ge mig av lite tidigare så jag har gott om tid att vingla fram genom snön på en bautastor cykel.

Det var trevligt på Björnstugan igår, jag o Kajsa började shota när vi kom in och sen blev det massa öl och massa dans. Faktiskt väldigt mycket folk ute för att vara en söndagkväll. Tyvärr var där inget snyggt folk dock.

Tack o hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Oscar

ooo bra äpple liknelse :D är det du som sagt det?

2007-02-05 @ 23:34:46
Postat av: Lisette

Hej gumman! Verkligen super "Äppelberättelse"!!! Precis varit på jobbintervjuv, jätte nervös nu men får vänta på svaret i två veckor nu :( Saknar dej gumman!!!! Pusssssss

2007-02-06 @ 11:40:23
Postat av: Oscar

Tackar! mmm ja visst gör den... :) nu gäller det bara att leta lite...

2007-02-06 @ 14:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback