johaaannnaaa hunden har kissat iigeeen!!

Gissa vilken replik jag får höra oftast numera? jo det är rätt, Johannaaa din hund har kissat igen.
JAg hör det så ofta så jag kan på tonläget tyda vad det är som skett. Nyss meddelade Emilie mig att hunden kissat och på hennes tonläge så förstod jag även att hon upptäckte kisspölen genom att trampa på den. Det går även att tyda om det är så att hon kissat direkt efter vi kommit in från promenaden, eller om hon kissat alldeles innan det är dags att gå ut. Eller om om kissat inne på syrrans rum (som förövrigt är favoritstället att kissa på). Då undrar jag hur mycket kan en sån lite krabat kissa egentligen och var får hon all vätska från?

Men hon kissar inte bara, hon fisar även när man trycker henne på magen, emilie blev väldigt road av det för nån dag sedan. Hon rapar även väldigt spontant, högt och rakt i huvudet på en. Påminner mig lite om min kära kusin T ;)

Sen gillar hon att bita, gärna i annas näsa. Annars är fötter en favorit. Sladdar går även bra. Det har resulterat i att jag måste införskaffa en nya mobilladdare till anna och att jag fick tummen loss och köpte en ny dator till mig.

Jag jobbar hårt på kiss och tuggdelen, det är tur att hon är så förbaskat söt. C och J hade stor nytta när de fick passa henne i går, C upptäckte att "hundtricket" fungerar och raggningsrundorna är inte längre i baren på krogen utan på promenad med den lilla söta hunden som alla vill klappa på.

Uppsatsen börjar struktureras, tur att jag faktiskt tycker det är roligt att skriva den annars hade jag brytit ihop för länge sedan. Men som vanligt så lyser disciplinen med sin frånvaro och jag blir allt för lätt distraherad av allt runt om mig som plötsligt framstår som hundra gånger roligare än de någonsin gjort förr.


Over and out suckers

Kommentarer
Postat av: theonlymee

hundtricket fungerar oftast bäst om det är en liten valp :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback