Funny I say!

Nu har det snart gått ett dygn av min julvistelse i Skåneland. Direkt efter att vi satt foten på Skånsk mark så begav vi oss iväg för att väcka lilla Mormor. Hon studsade glatt upp 23.30 och dukade fram ett mackbord. (en mormor är alltis redo med mat). Vi snackade massa om allt möjligt fram tills vi alla höll på att stupa av trötthet.

Denna dag började av att lilla Mikki ringde på dörren 07.45, hon fick ledigt från fritids för att bli underhållen av oss hela dagen. Vi satte igång med julbakandet. Det gick ju bra. Eller inte nej.

Försök ett: Glöggchokladbollar, bara att blanda ihop och rulla. Lätt match

Försök två: chokladknäck med hasselnötter. Avencerad nivå då kokning ingår. Resultatet blev en hård massa som var skrämmande lik en kobajs och som sedan stelande till en stenhård klump som luktade bränt socker.

Försök tre: Kanelhjärtan, lite avancerad nivå då ugn ingår. Funkade realtivt bra. Tog ut ur ugn och satte på svalning, har inte kollat sen dess men håller tummarna än.

Försök fyra: marängfudge. Väldigt avancerad nivå. Jag vispade äggvitan och mamma gjorde resten. Resultat, stelnar inte. Attans!

Summan av den här kardemumman är att jag fortfarande inte tycker det är kul att baka. Liksom i så mycket annat så är jag inte resultat inriktad utan tycker att vägen är målet. Så jag hade kul i alla fall.

Sen kom Sanna hit och förgyllde vår kväll. vi lyckades planera in en liten utgång på Lördag och en omgång av julklappsspelet.

imorgon beger vi oss tidigt till Malmö för att shoppa som tokar. Jag har så många julklappar jag ska köpa och alla kommer få kanonbra klappar i år!

Det är väldigt mycket jul nu, jag ska försöka hinna med att skriva lite på uppsatsen med. Ska läsa mig till sömns nu.


God jul på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback