jomenvisstserru!!

nu har jag hittat den magiska manicken som hjälper mig med att föra över mina mobilbilder till datorn. Jag har en förmåga att förlägga saker. Skulle inte vilja säga att jag gör av med grejerna, bara att jag inte minns var jag lagt det. Till exempel nyckeln till skåpet på jobbet, nyckeln till förrådet (vilket nog inte kommer avra jättepopulärt hos öbo nu när jag ska flytta), tvättkortet brukar magiskt försvinna och sen dyka upp på oväntade ställen. Men det kommer något gott ur allt, för jag har även en talang för att få med mig saker som inte är mina. Just nu så har jag på min hittegodsavdelning fått in en myggspray. Jag har helt ärligt aldrig köpt en myggspray i hela mitt liv så jag kan med 100% garanti säga att den inte är min. Nu sitter det säkert en stackars sate någonstans och kliar sönder sina myggbett samtidigt som en miljon myggor suger ur de sista blodet och här sitter jag med en myggspray och inte en endaste mygga har försökt göra ett angrepp.

Nu blir det bildkalas!

 Mamma tog ett beslut om att måla om mitt rum hemma i Ystad de tyckte jag var en bra idé och bestämde mig för att måla lite ovanpå det mamma målat!

 Mormor packade väskan och drog söderut i två veckor, hon lämnade i uppgift till två av sina barn att måla om i hennes kök. Det hon dock inte visste var att hennes kära barnbarn skulle dyka upp och hjälpa till med målningen på sitt eget lilla vis. Till allas stora lättnad så tyckte mormor om min väggmålning så den är inte övermålad...än :)

JAg och Frida passade på att göra oss vackra på bild en fin sommarkväll.
Mamma passade på att fylla 50 och kvällen till ära så plockade hon fram sin allra finaste fotomin. Visst ser man likheterna mellan mor och dotter :)

 För att ta oss ner till Tyskland så krävdes det en tur över den kära bron där ´jag o min syster andades in luften från våra förfäder och hyllade våra danska rötter. Dock tog det inte mer en tio meter in på vårt grannlands mark förrän vi skrek "danskjävel" hysteriskt till höger och vänster åt alla sinnesgalna danska bilförare som körde värre än biltjuvar. Här hade jag ju kunnat lägga upp en bild på bron, men eftersom detta inte är öresundsbrons blogg utan min så väljer jag att lägga upp en bild på mig när jag är på väg till bron.
 Första dagen i Tyskland åkte vi karuseller som tosingar, men helt kul skulle vi inte ha för de började regna så in i bubblan. Men inte grät vi för de, nädå, vi fick chansen att gå runt som inplastade smurfar i ett främmande land. Den chansen tog vi och vackra var vi. Lillsmurfen och toksmurfen ställde gärna upp på bild.
 Gammelsmurfen är lika tosig i karuseller som jag är. Som ni kan skymta i bakgrunden så var stället fyllt av inplastade smurfar så vi var inte så unika som man hade kunnat tro.
 Janne tyckte att det var jätteroligt att vara med på bild som smurf och poserade glatt och frivilligt.

 På hotellbalkongen slängde jag ut mina vita fötter över kanten för att chockexponera dem för lite solljus. Den största chocken fick inte mina fötter utan de förbipasserande människorna utanför som plötsligt från en klarblå himmel blev total bländade av min bleka hudton som på grund av solbrist börjar gå från nyans Ljus likblek till nyans Nästan genomskinlig. Barn grät, hundar skällde, glassar tappades, ja man kan säga att panik utbröt på grund av min brutala bländning av alla så jag drog snabbt in fötterna igen och dagen kunde fortsätta som vanligt.

 Efter det att min fötter var i tryggt förvar långt bort från alla solljus chanser så vågade sig Mamma, Janne och Mikki fram för att posera på bild.

 En tysklandsresa gör man dock aldrig utan en baktanke och ett hemligt mål. Badland i tre dagar fungerar som ett bra kamouflage för vårt egentliga mål med resan som var att inhandla groteska mängder me sprit. Nykterhetsförbunden hade ännu en gång trillat av stolen om de hade bevittnat de 45 flak öl som packades ur bilarna hemma in sweden.

Nu ska jag sova i två timmar sen blir det nog utgång och stand up med Johan Glans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback