ett litet geni

Jag är trött men inte tillräckligt för att somna. Är trött i huvudet för jag går och funderar på allt jag måste ta tag i men som jag inte gör. Jag kommer ha fullt upp hela terminen, så att ligga på sofflocket kommer inte bli något alternativ. Fastän jag redan har mycket inbokat så vill jag göra mer. Som alltid vill jag göra allt och ha allt på en gång. Det där med att vänta klarar jag inte av. Prio ett blir i alla fall flytten, men jag har inte ens tagit mig i kragen och flyttpackat ordentligt än. Började för ett bra tag sen men har nu bara ägnat tiden åt att rota fram allt jag packat ner vilket resulterat i att Oscar hävdar att det ser ut som en knarkarkvart här, förutom att gardinstången hänger för rakt. Har några lediga dagar i nästa vecka som jag ska ägna åt att ta tag i mitt liv. Först ska jag jobba 27h denna helgen.

Kom just hem från ett bra manusmöte. Det är bra skit vi skriver. Sjukt jävla kul är det att få skriva, lära känna karaktärerna och följa utvecklingen. Det vi har nu är inte alls samma som vi började med. Många omskrivningar har det varit för att till sist hitta den rätta huvudkaraktären och den rätta vägen. Jag trivs så länge jag får vara kreativ.

Jag tror att slarv-Johanna börjar ta för stor plats i mitt liv, för mycket oordning, rödvin och ha roligt för stunden. På tok för lite mogen-Johanna med framtidsplaner, alkoholfritt och organiserade dagar. Fast så har det nog sett ut för det mesta i mitt liv. Men visst gillar vi det?



Jag var lite wild and crazy på bokrean där hemma och köpte en bok som inte liknar någon av de andra böckerna i hyllan. Jag var tvungen att fylla ut min kvot i kategorin kärlekstema eftersom det tidigare fanns en brist på detta. Så Jane Green´s "trollbunden" blev den lyckligt lottade. En tjejig äktenskapsroman om en kvinna som blir bedragen av sin man, men vet det inte än. Stundvis rolig, men inte ett dugg spännande och väldigt lätt att lägga i från sig. Det var däremot inte boken jag läste i Småland. "Den lejde mördaren" jag låg vaken halva nätterna för at tjag inte kunde sluta läsa och direkt på morgonen ville jag fortsätta läsa.
Min boksamlingen ser lite rolig ut med majoriteten stephen king, men avslutas med Carolina Gynning och Dalai Lama rygg i rygg. Jag tror fortfarande hårt på att en kombination av deras tänkande är en bra livsguide. :)



Peace out


Kommentarer
Postat av: Storasyrran

de blir inget stök när jag flyttar upp, då ska jag ta ett snack med slarv-Johanna och skicka henne till uppfostringsanstalt! och du, rödvinet kan du bara ta och glömma! MUAHAHAHAHA!!!

2007-08-10 @ 15:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback