Spring och göm dig i skogen tant...

Då var det snart dags att packa väskan och åka till england och hälsa på min käleksmums-ems!

Det är mycket förberedelser så här innan det är dags att åka, märker jag nu idag. Som vanligt är jag alltid ute i väldigt god tid när det är något. Var och växlade på Forex idag och fick ett väldigt intressant och fruktansvärt otrevligt bemötande för att jag inte ville växla alla mina pengar hos dom. Massa svordomar hade passat sig här för jag blev väldigt arg på hennes dåliga service och enivshet. Jag växlade endast så att jag hade 20 pund till tåget så jag kan åka från flyget till Blackpool och sen växla på posten där Ems bor för att det inte kosta något att växla där. Men mongotanten på Forex opponerade sig mot att jag växlade för lite och att det var jääääääättedyrt att växla i England och varje gång hon åkte till England så växlade hon minsan alla pengar i Sverige hemma och tog med sig kontanter dit och det var till och med en engelsman en gång som åkte heeela vägen hit och växlade här för de var sååå dyrt att växla där.

-Jaha, oj förlåt, jag måste ha kommit fel, jag ville nämligen bara till forex och växla lite pengar så jag kan åka ett förbaskat tåg i england. Inte få en hel jävla predikan av en tråk-kärring.


När jag försökte förklara att en vän sagt att det var gratis att växla på posten i England så blev hon nästan en aning mer galen än vad hon redan var och undrade då i fall att jag var säker på att min vän inte ljuger för mig.

-Jo tack idiot, mina vänner brukar roa sig med att skicka iväg mig på resor runt om i världen bara för att det är så förbaskat kul att se när jag måste betala en jäättehög växelavgift. Det är ju absolut den enda logiska förklaringen? Eller? Eller?

Och förresten den där dumma Engelsmannen du berättade om, slog det honom aldrig att han förlorade mer på att åka hela vägen hit bara för att växla. Eller kan det ha varit så att den där Engelsmannen bara var någon som du hittade på?


Och som om det inte var nog så glömde jag mina solglasögon på de förbaksade stället. Så där snikna forex-tant använd nu mina solglasögon, låna gärna ut dom till den påhittade-engelsmannen så han inte blir alldeles bländad av dina lögner. Mmmm, använd dom väl, för avgiften är dyr på dom ska jag ta och tala om för dig.

Jag är inte bitter.

Eftersom jag den senastr gången flög själv råkade fälla en liten tår eller två där i min ensamhet på Arlanda så har jag bestämt mig för att vara mer förberedd den här gången. Jag ska vara så high-tech så att jag checkar in innan jag är på flygplatsen ens. Japps, de e sant, man kan göra det nu för tiden. Som om det inte är nog att det byggts en jättemaskin som får människor att flyga, nu kan man även checka in utan att vara där. Jag har läst igenom alla sidor på sas för att vara helt säker på att min flygtur ska gå så bra som möjligt och jag har noga läst igenom listan över saker som är förbjudna att ha med sig i handbagaget. Jag fick genast flytta över min elchockspistol, mina night-visionglasögon och min MacGyver-peruk till resväskan, och ja, det står specifikt att man inte får ta med sig sin MacGyver-peruk ombord (Ha!, Se där forex-tanten, jag kan me ljuga, vad ska du överträffa med nu då? Fick inte din engelsman ta med sig sin MacGyver-peruk heller eller? Eller han kanske fick en på köpet när han växlade pengar av dig??) Listan över saker man inte får ta med var väldigt lång (trots att det faktiskt inte fanns något förbud mot MacGyver-peruker) men jag känner mig väldigt trygg på att ingen kommer få med något olagligt ombord på flyget, men jag håller tummarna på att någon får med sig sin MacGyver-peruk, då vet jag en lättroad Johanna som kommer ha sin roligaste flygtur någonsin. Jag har ju flera MacGyver moves/talanger/skämt som bara väntar på att få komma fram!

Jag är väl lite bitter då.
image184image185


Kommentarer
Postat av: Jessica P

Haha.. jag tyckte historien var vansinnigt rolig och sedan fick jag syn på bilden av forextanten och jag skrattade nästan på mig! Du har nu en order på minst en tavla från oss, men Per och du får styra upp det!

Postat av: Fredrik

Underbar historia Jojje! Jag blir alldeles varm när jag läser den. Tråk-kärringar är tamejfan det värsta som finns.

2007-04-17 @ 00:17:11
Postat av: Becks

Jag skrattade länge åt rektorhistorien, men den har var nog banne mig ännu bättre! :D
Tack för att du har gett mig en bra start på dagen!

2007-04-17 @ 08:06:08
Postat av: Tommy

Haha! Kul historia! Kan inte du klä ut dig till MacGyver på Oscarsgalan?!
Vem vet, jag kanske klär ut mig till Pete Thornton då ;-))
Kram på dig, och ha det kanon i utlandet nu!

2007-04-17 @ 23:07:31
URL: http://byertspenna.blogg.se
Postat av: Tommy igen

Oscarsfesten mena jag ju!
Fast du kan ju klä ut dig till MacGyver på OscarsGALAN också vettja!
Ska bara fixa plåtar dit först, skriva ett schysst manus som tar hem några priser, och sen drar vi!
Nu ska jag sluta babbla...
Tjo!

2007-04-17 @ 23:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback