på puben mår jag bra!

igår var en helt underbar dag! Vi lämnade Ben på skolan traskade vi runt, i St Annes tror jag det var. (stället heter Lytham St. Annes och det är egentligen två städer som växt ihop till en och därför finns det två stycken centrum här) Jag villa shoppa upp allt jag såg i alla affärer men ajg begränsade mig till några fina skålar. Vi käkade en engelsk traditionel breakfast på en pub och det var supergott. Dock inte som en vanlig frukost alls. Sen gik vi till piren och hamnade i en spelhall där vi sköt ihjäl dinosaurier, dansade, vann pengar och körde rally. Och vi gjorde av med ungefär 12 kronor där inne, väldigt billigt. Plus att jag vann så jag låg nästan på +-0. Sen gick vi till en annan pub och drack öl oh pratade, samt planerade att jag troligtvis ska ta studieupphåll och bo här ett tag. Jag älskar det, här är så mysigt och billigt och roligt. Sen hämtade vi Ben från skolan och sen käkade vi fish and chips här hemma och sen begav vi oss till puben. där blev vi genast fullast och högljudast och lite lätt vulgära. Precis som en bra fylla är. Vi pratade med David, Smash och Katie för det mesta dom andra vågade sig inte fram riktigt. Smash körde oss hem och vid det här laget var vi båda väldigt fulla och mest intelligenta. Vi började diskutera kläder och vad man trivs och jag gav den väldigt snälla kommentaren 'Du är lika tjock vad du än har på dig' Som jag absolut inte menade på det hemska sätt det låter, utan jag mena att kroppen ser likadan ut så det kvittar ju vad man ahjr på sig i stort sätt Emilie hade även lite ångest över att vi fått henne att framstå som en slampa. Tur att jag kommer hit och inte alls bryter ner min kära vän. På puben la jag märke till att de engelska tjejerna inte är en fröjd för ögat, Moder Natur slösade inte på skönhets strösslet om man säger så. En stor knöl på näsan och en obefintlig haka är ett kännetecken här. Men det sa jag självklart inte högt, inte på engelska i alla fall. Kan hända att jag skrek det en tre-fyra gånger på svenska. Men alla runt bordet såg lika glada ut för de, till och med tjejerna. I'm loving it here.

Något kul med språket var att jag kunde sitta hos en främmande familj och äta och samtidigt prata snusk, kiss och bajs utan att n¨gon tittade snett på oss. Det var roligt.

Nu är det min födelsedag så vi ska gå och käka lunch sen ska vi till puben ikväll igen och bli ännu fullare.

Jag fick frukost på sängen (en baconbutti) och maaassa paket!

See you soon, dear! 

Kommentarer
Postat av: Lisette

Hej gumman! Hoppas du hade en jätte bra födelsedag, tänker på dej gums o hälsa Emelie så gott!! Pussen

2007-04-21 @ 19:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback