Min påsk har också höjdpunkter

Bara för att man firar påsk helt själv i ett litet instängt rum på studentgatan så betyder det inte att påsken inte för med sig några höjdpunkter, nädå, har händer det grejer ska ni veta, ojoj.

Dagens höjdpunkter:

Jag vaknade i soffan. Ja du, är går det vilt till kan jag säga. Gårdagen var så trist så jag somnade i soffan visst. Ett sånt litet vilddjur jag är. Håll i hatten. Var ska jag vakna imorgon? I vasken kanske?

Jag gick till Pressbyrån. Kände att jag behövde komma ut lite så jag kom på ursäkten att jag behövde köpa mjölk. Det var riktigt mysigt inne på pressbyrån så jag traskade runt så länge jag kunde. Men efter 4 varv så kom jag på att jag nog såg lite misstänksam ut där jag gick runt och stannade och pillade på allt. Då helt plötsligt kändes det som att jag var värsta snattaren (och det hjälpte inte att min tröja kliade massa så jag stoppade handen innanför jackan upprepade gånger) Då kände jag mig helt plötsligt tvingad att köpa något mer än mjölken jag gått och burit runt på, så jag roffade snabbt åt mig ett choklad, betalade och sprang hem.

Jag brände sönder en förvaringsplastburk. När det blev dags att laga mat (eller värma gårdagens mat) så bestämde jag mig för att koka ägg. Det är ju faktiskt påsk om ni inte märkt det.
Under tiden jag väntade på att vattnet skulle koka så bredde jag mina knäckemackor. Eftersom jag inte kommunicerat med levande människor på ett tag (inte så många döda heller för den delen) så sjunker jag långt in i mina tankar hela tiden. Detta gjorde jag även nu, så jag uppfattade ett puttrande kokljud och och kastade en blick ner i kastrullen, vattnet kokade inte. När jag tittade bort från kastrullen och förvsann långt in i mina tankar så hörde jag det puttrande kokljudet igen. Ahaa nu kokar det tänkte jag. Men nä, efter en snabbtit ner i kastrullen så kokade fortfarande inte. Konstigt  tänkte jag i 3 sekunder och var preciiiiiiiiis på väg att sjunka tillbaka i mina tankar när jag ser att det kokar inuti min plastburk som jag hade maten från igår i som står mitt på den andra avstängda plattan (eller ja, som ni förstår så var den plattan inte speciellt avstängd).
 Då ser jag att hela bottnen på plastburken försvunnit , hela innehållet kokar och brevid plastburken ligger en fd. plastpåse med ett halvgrillat äpple i. Då kan man fråga sig varför jag inte kände att det luktade bränt plast, jo för jag är helt mongoförkyld, helt seriöst så hade jag inte ens kunnat lukta mig till ett ruttet lik om det så låg en meter i från mig.

Mina sopor försvann. När jag kom ut imorse. (Ha, imorse, vem försöker jag lura? jag har inget att göra alls om dagarna, klart som fän att jag ligger o sover till 14.00) Men "imorse" när jag gick utanför min dörr så såg jag att mina sopor inte stod där jag ställt dem igår. Först blev jag lite paranoid så jag stängde dörren coh gick in i lägenheten igen för att fundera lite. Vem har tagit min sopor? aliens? FBI?  Heffaklumpen? Rektorn? någon som vill gå igenom min sopor för att kartlägga mitt liv? attans hade jag vetat det så hade jag slängt lite tuffare saker t.ex mina nightvision-glasögon, min elshockspistol, min supermandräkt, 5 blodiga knivar, min MacGyver-peruk och sånna saker. Eller kan det ha varit en granne som tröttnat på doften från räkskalen som låg i påsen? Nä, det kan det ju inte vara, kom igen Johanna, tänk realistiskt...klart det är någon som försöker kartlägga mitt fartfylla bond-liv.

Förutom dessa förträffliga tillfällen som satt en guldkant på min påskhelge så har jag även målat två tavlor, lagat mat, tvättat. Igår spenderade jag stor del av kvällen med att titta på Emilie i wecam, höjdpunkten var även när hon vände kameran mot sin tv så jag fick se engelskreklam utan ljud live. De nii!! klå de va? försök ni skryta med era påskfirande-äggpickande-godisätande-familjespenderade-påskhelgsfirande, JAG har i alla fall sett engeslk reklam utan ljud live!! Sådeså!

Jag har även haft tid att prova mitt gamla löshård och vara långhårig en kväll för att sen ta ut det, och sen sätta i det igen. Sen ta ut det och platta det, och sen sätta i det igen. Sen tog jag ut det.


   Mina tavlor.

 Med långt löshår.

 Med kort äkta hår.  


Kommentarer
Postat av: Josefine (Linas kompis/gbg)

Hej Johanna!
Du verkar ha en fartfylld påsk. Klackarna i taket ;)
Glad Påsk. Kram Josse

2007-04-08 @ 15:14:39
Postat av: Dennis

Faan va rolig du är! Ditt liv verkar helt absurt roligt! :)
Gentemot mig som bara eldar sopor...
Kram kram!

Postat av: Caroline

Heej! Åh, vilka himla snygga tavlor. Shit, va duktig du är din lilla galna påskfirare. Kraaam

2007-04-10 @ 17:10:04
Postat av: Pionhed

Hahaha...jag dör! Jag dööör! Nog för att jag visste att du var roligt och spontan, men du är ju helt sjukt bra på att även skriva roligt! Hahah...tack som tusan för att jag får skratta tills jag gråter på jobbet...helt sjukt! haha...

2007-04-12 @ 10:46:53
Postat av: Pionhed

Förresten, kan man köpa/beställa tavlor av dig? För det första är de skitsnygga, för det andra är det otroligt coolt att ha RIKTIGA tavlor hemma av RIKTIGA människor som man dessutom känner, och inte bara göda gallerix/IKEA...

2007-04-12 @ 10:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback