Jojje hjärtar Blackpool

Okej här kommer uppdateringen!

Nu har jag spenderat flera underbara dagar i här i england. Jag måste säga att folket här är väldans lustiga. Här finns det vägskyltar som varnar för gamla människor, bilarna kör på helt fel sida av vägen de t.o.m parkerar lite hur dom vill, det finns inget fritidshem för barnen (vilket är bra eftersom annars hade emilie inte kunnat komma hit som aupair), det sitter folk på pubarna nästan varje dag.

 Här har vi kära Ems vid det välfyllda kylskåpet som vi stirrade in i dag in och dag ut. Massa smaskikgt fanns där. Våra nattamackor på fyllan var värsta gourmématen, fyllekäk på lyxnivå:)

 Smesh & David, två galna engelsmän som tyckte om fulla svenska tjejer och ironi!
 Miss i nassen på krogen slog det mig att priserna var otroligt billiga och att ingen skulle tro mig om jag inte hade fotobevis med mig hem. Så här är det, se så billigt.

 Andra kvällen på puben tog våra kära engelska vänner med sig en lista över hur ofta folk har sex i olika länder. Som ni ser så pekar jag mot Sverige som ligger skamligt långt ner på listan. Jag och Emilie fick sedan otaliga förslag och erbjudande om att hjälpa sverige en bit upp på listan.

 lördagen spenderades på Pleasure Beach, på bilden åker vi genom spöktunneln. Väldigt läskigt.
 Det första vi gjorde när vi kom in på pleasure beach var att gå in i spelhallen. Där körde vi rally och sköt ihjäl några dinosaurier. Sen uppenbarade dem sig för oss...spelmaskinerna. Bara 2 pence skulle man lägga i så trilla den ner och tryckte till ett annar mynt som stryckte ner flera mynt och om man har tur trcyker dom över kanten så man får ut dom. Och har man önnu mer tur så trillar det ner en nyckelring med. Genialiskt, nyckelringar ska vi ha! tänkte vi och örjade genast kasta i våra pengar. Det är ju bara 2 pence, det är knappt ngnting, hur mycket kan de vara undrade vi. Men eftersom ingen av oss orkade räkna om hur mycket det var och fakitkst inte brydde oss så la vi i peng efter peng. När våra pengar tog slut fanns det bara en sak att göra, växla mer. Emilie sprang och växlade och jag tryckte mig febrilt mot automaten för att visa alla förbi passerande att den var upptagen. Emilie kom och vi la i lite mer pengar. Whoops! så trilla en nyckelring ner. Precis vad vi ville ha. Men slutade vi då? Nä! Då fick vi ju mersmak, måste ha en nyckelring till. Växla mer. Kling kling kling. Väldigt nära, måste växla en gång till. Mer pengar i automaten. Efter ett tag inbillade vi oss att av dom myntan som låg i automaten hade vi nog stoppat i hälften. En nyckelring till. Wiie, så då fortsatte vi lite till. Efter fyra nyckelringar (4 tämligen fula nyckelringar) och några hundra kronor senare så lyckades vi slita oss från spelhallen. Då hade det gått två timmar. Två timmar som vi borde åkt karuseller stod vi och stoppade våra pengar i en dum automat som gav oss plastnyckelringar tillbaka. Men nu håller jag hårt i min nyckerringar, för det är banne mig de dyraste nyckelringarna jag någonsin haft!



 Så här glad var jag innan vi började spela på automaterna. Ca en timme senare så växte det små horn i pannan på mig och ögoneon svartnade och i mina svarta ögon kunde man urskilja spegelbilden av en fjärilsnyckelring som jag bara måste ha om det så skulle kosta mig alla mina pengar.
 Självklar så spelade vi inte bort alla våra pengar, vi la pengar på vettiga saker med. Som öl till exempel.

 Här har vi världens högsta berg och dalbana. Eller faktiskt världens näst högsta. För efter att denna byggdes på blev japanerna lite avis och byggde en som var ca tio cm högre. Mest bara för att jävlas tror jag. Så nu finns världens högsta berg-o-dalbana inte  i Blackpool utan i Japan. Först rundan vi åkte blundade jag och hamnade i ett litet chocktillstånd så jag minns knappt något, andra rundan var helkul. Vi blev fotade när vi åkte och vi var tvugna att köpa den första bilden. Ska lägga upp den här sen. Bilden säger mer än tusen ord om hur den åkturen var. :D

 Här posar vi fint bland alla berg-o-dalbanor. Behöver jag ens tillägga att jag älskar karuseller och hade kunnat bo på en nöjespark om det hade varit möjligt?

 Här posar vi framför Central Piren i Blackpool som också hade lite karuseller och några spelhallar på sig. Dock höll vi oss därifrån den kvällen. (några dagar senare var dock suget förstort och vi åkte in till blackpool där vi shoppade massa och sen spenderade återigen en skamlig summa pengar i en annan stor spelhall, dick utan någon vinst denna gången)


Jag har förresten köpt nya solglasögon, 3 par blev det. Så nu kan Forextanten behålla mina gamla, så kan hon, den påhittade engelsmannen och rektorn turas om att använda dom när dom käka räkskal och rotar i mina sopor tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Dennis

Verkar va tokskojj! :D
Saknar dig här hemma! Det känns som det var en evighet man träffade dig... Ha'de så fint tjejen, så ses vi...
Kraaam!

Ps. Bergochdalbanan i bakgrunden vill jag åka. Ds.

Postat av: Lisette

Vad kul att allt gått bra i england!! ses snart gumman! pusss

2007-04-26 @ 18:57:10
Postat av: Ex-sambon Lina

Låter ju som om du hade det riktigt bra därborta i ö-landet (eller öl-landet kanske...) Dåliga ordvitsar åsido: Ikväll blir det röj! Ses snart... PÖSSSS!

2007-04-28 @ 18:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback