tiden går

Jag är så urbota dålig på att skriva regelbundet här. Läste igenom lite av mina gamla inlägg, får tillbaka alla gamla känslor, de känslor jag förträngt och de jag har kvar. Mest av allt får det mig att tänka på så fort tiden går, för bara några inlägg tillbaka visste jag inte ens om jag skulle stanna kvar i Örebro och jag hade sagt upp mitt rum, nu är jag kvar (visserligen fick det bli ett nytt rum) och trivs bättre än vad jag någonsin gjort, Jag mår bra. Bättre för varje dag, gladare för varje dag och jag förstår inte hur det är möjligt.  Dominic, söta underbara älskade Dominic, vad han har växt, längtar så till jul då jag får komma hem och pussa på honom. Tänk sen när jag kommer hem, då finns det två små kottar till, Oscar och Clara som ser dagen ljus för första gången vilken dag som helst nu. Jag ska bli moster, till tvillingar, genast mår jág ännu bättre. 'Tänk, här är jag i Örebro halvt avskärmad från min hemmavärld, och där i  min hemmavärld skapas två nya liv som växer för fullt, två helt nya personer som finns där när jag kommer hem. Ännu ett, ella ja faktiskt två mirakel!!

Livets kretslopp, nya liv kommer och gamla liv försvinner, snart har det gått två år och två månder, ibland känns det som tio år sedan och ibland känns det som två veckor sedan Pappa gick bort. Två år och jag vet fortfarande inte hur jag känner, hur jag ska hantera det. Det finns en hårfin gräns mellan att förtränga och att bearbete, ibland vet jag inte vilken sida jag står på. Motgångar stärker eller förgör, men hur mycket motgångar finns det innan man blir stark nog, och hur många orkar man. Jag saknar dig.

sakna där har vi det ordet jag inte tycker om...


Töser mina underbara töser!! Er saknar jag med, men snart är de jul och då ska vi kramas och snacka skit hela dagarna, gissa om jag har mycket att uppdatera er om, oj oj, jag för anteckningar för att kunna minnas allt. Fast lite små godbitar av allt de viktigaste har jag uppdaterat er om, nästan alla, Sanna du har dock varit dålig på att svara i telefon, som vanligt under de senaste iaf 5 åren så är din mobil avstängd eller så jobabr du när jag har något livsviktigt (?) att skvallra om.


♥ Mamma, Anna o Mormor. Min familj. Snart kommer ni upp till mig.♥


Nu blickar vi framåt → upcoming.

Galapremiären 8/11
Det är inte var dag man blir inbjuden på galapremiär i storstan. Jag ska mingla med kändisar på Sturecompagniet och se premiären av den nya Wallander-filmen. Min syster hade sin praktik under inspelningen av tre Wallanderfilmer (jepps, hennes namn kommer stå med i eftertexten) och jag som stolt lillasyster får följa med henne på finpremiären! Läste du nu noga Anna? där står STOLT, jepps det är jag, riktigt stolt! Min Eulalia, andras Anna.

Finlandskryssning 12-14/11
Hell jääh, nu ska jag ut på de blå haven och leva rövare. Min första kryssning. Åker med Lina, Draggi, Elle, Jennie, Åsa, Yoshi och Valerie. Gratis alkohol, skepp o hoj!

Minns du en sjöman för länge länge sen, minns du hans namn var Kalle Theodor? Aldrig så ser du den sjömannen igen, han vilar i havet Kalle Theodor. Men en stormnatt kan du höra nån som ropar: Hej hå! Ifrån havets djup det kommer och de låter så: Hej hå! Hej hå!

Sen har vi massa spexträning, ojojooj, vad det är kul. Saknar nästan ord för att beskriva det, men Sanna nu förstår jag varför du orkade att tvinga dig upp tidigt på morgonen ur sängen alla bakislördagar för att åka ut till SommarScen och öva. Det hade jag med gjort om jag hade ens kunnat ana att det var så här kul.
Till helgen kommer Morsnor, mormor o Eulalia, Princepölsen och Milou upp. det blir fullt hus på mina 18 kvm. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Nu kokar snart mitt huvud över, alla tankar snurrar runt i takt med Kalle Theodors melodi, nu får det nog vara nog, kan inte fly från mitt pluggande längre. Tentan kommer springandes mot mig med jättebamsingfotsteg. Men snart en dag, inte alldeles för långt i framtiden ska jag återgå till min lilla blogg och uppdatera allt som händer i min lilla värld.

Tack för att jag fick så underbar människor i mitt liv, kanske det är det som gör varje motgång lättare och mig starkare?

den lärde han vet och den som lever får se!   Over and Out.


Kommentarer
Postat av: Ex-sambon Lina

Älskar dig lilla yrväder! Pussar o kramar erbjuds dygnet runt, när du än behöver dem...

2006-10-30 @ 23:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback