Familjekaaaooos!

Nu är familjen här, o ja jävlar de märks!! :D

Det första som sker är 100 frågor, varför har du inte städat? Var är dammsugaren?Vad har du i den lådan? Var har du glasen? Var ska Chilly vara? Har du fått Åsas nykel? HAr du bokat tvättid? Var är tvättstugan? Hur fan kommer man in i tvättstugan? Är detta dina eller Emilies saker? Varför har du massa udda strumpor? Var är den andra hälften av dina stumpor? och störst panik blev det när jag avslöjade att jag inte hade någon vitpeppar (dock hittade vi vitpepparn i mitt skafferi senare, vilket inte var populärt eftersom mamma precis ahde köpt ny vitpeppar till mig)  Panik utbröt även när jag inte på rak arm kunde svara på var mitt salt var någonstans. Min ursäkt är dock att jag har användt emilies kryddor under hela tiden. Men alla hundra frågor (som fortsatte följande dagar) får mig verkligena tt känna mig som en myket ostrukturerad person som inte ens vet hur mina egna strumpor ser ut.....

Mitt under 100 frågor jagar den stora hunden (Prince) katten (Mini) och den lilla hunden (Milou) jagar Prince. Kom även ihåg att jag är fruktansvärt bakfull efter fredagens bravader.

Men det blev diskat o städat o tvättid blev bokad, och jag låg i sängen och mådde lite dåligt.

På Söndagen blev det en tripp till IKEA och Willys. På Ikea lykades jag få med mig två barstolar, en matta, handdukar och en krukväxt, utan att betala. Dock fastnade Mamma i kassafällan och kom inte undan! Inne på Willys blev jag konstigt nog lämnad själv i kassan och fick stå för hela kalaset själv, något brast i min planering.....

Måndagen minns jag lite suddigt... Dock var ingen alkohol inblandad. Köpte iaf 3 gamla böcker och det blev När lammen tystnar, Hannibal och Inte utan min dotter. När jag ska ha tid att läsa dem vet jag dock inte, kurslitteraturen kommer i första hand. :(

Nu är det dags för lite bilder. Hepp!
sittplatser
När man är många på ett litet utrymme så får man sätta sig där det finns plats! Detta fattade Prince direkt och satte sig på mammas mage!! Goood doooog!

princeleker

För att göra storleks skillnaden lite tydligare mellan de två hundarna så fick de leka med samma leksaker!
Dock kan de inte leka samtidigt för Prince är en aning avundsjuk på Milou och försöker diskret lägga sig på henne eller knuffa bort henne med rumpan.


milouleker




De älskade små djuren är så söta! Vill inte att de ska åka hem igen :(

Undertiden jag skrivit nu har Mamma kommit med ytterligare 100 frågor, visserligen ska jag inte klaga eftersom hon håller på att tvätta åt mig, men snälla herregud hur många svar tror hon att jag haaaar? Hur ska jag kunna veta hur lång tid det tar att tvätta? Det tar ungefär lika lång tid som att sova en kort stund, eller lika lång tid som det tar att försöka plugga och inte göra det. Tvätta gör man på måfå :) Vad gör du när Kelda gör jobbet???


Men visst är det kul att ha familjen här, det blir mycket gjort i alla fall. Rummet är ommöblerat och fint, tvätten är tvättad, jag får lagad mat varje dag och frukost, jepps de e sant jag får frukost!!!

Min datasladd har till sist blivit fixad, 599:- kostar det att tappa sin dator i golvet om den hamnar på fel sida...

på tal om möbleringen så har jag nu fått en liten kökshörna med bord o två stolar, nu känns rummet mycket större!

När man har familjen på besök så får man även stå ut med:

Annas eviga petande och nypande, jag har ont och blåmärken överallt, det värsta är att hon tycker det är kul
Mammas tjat tjat och tjat, den kvinnan är ju aldrig tyst, (undrar vem jag har fått det från??) fast hon har mycket vettigt att säga med (har jag de??)
Mormors hysteriskt roliga dåliga hörsel och dåliga minne "Jag hör nog att ni snackar skit om mig, jag hörde att ni sa mormor" kommer hon framspringande i affären när vi står och diskuterar vilka filmer jag ska köpa. "Vem ska köpa ägg?" 10 min efter att vi kommit ut från affären och köpt bland annat ägg. Vi förklarar att vi redan köpt ägg, "Men Anna sa ju att hon skulle in och köpa ägg"  Nä hon pratade med Milou...

Ibland kan mitt rum liknas vid ett dårhus, likheten är slående! but that´s just my family! and I Loooooove them!  Nu måste jag lämna datorn ska starta bråk med syrran om hur gammal jag var när jag började äta gulan på ägget med! never stop fighting!!!! Nu sitter emilie och luktar i Annas armhåla... sa jag något om att dem är konstiga?

mat hittar jag alltid någonstans...citat från emilie

Kommentarer
Postat av: Bastardo

Hehe.. Rolig läsning om kära Christensens och Emsan.
Hoppas ni har det skoj där uppe.. kram på er // BASTARDOOOO

2006-11-07 @ 20:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback