My name is Ten, Tom-Ten

nu har jag tomtat på för barnen i Arlöv. Tosigt glada blev alla barnen när tomten kom, ja nästan alla, viss dem grät och ville inte koomma fram och hämta sina paket, men de flest kramade glatt om tomten! En pojke var listiga som barn brukar vara, när jg skulle går så sa jag att jag skulle dela ut julklappar till fler barn, då undrade den lilla pojken hur jag skulle kunna göra det, min säck var ju tom. smart grabb, jag svarade att jag skulle hem och hämta fler i tomteverkstan först. Han tittade förstående och sa jaha okej...
kanske var det årets sista lögn från min sida, kanske inte..

Grejen med att jag tomtade var att jag och min kusin Taja hade en liten kupp mot personalen, det vr bestämt att Taja skulle tomta, så hon gick ut  och skulle "handla tidningen" när hon gick ut så gick jag in som tomten, och sen mitt i allt så kom Taja in i rummet igen. Personalen såg lite förvirrad ut i alla fall :) och jag o Taja lyckades med vår kupp :)

åh de söta barnen sjöng för mig!! så gulliga de var! och alla lovade att vara jättesnälla nästa år med.

Efter det så blev det promenad genom Arlöv med Prince, så kan kunde få lämna sina julhälsningar på alla lyktstolpar och hushörn.

Nu blir det plugg och sen blir det lunchfika när Taja kommit hem från jobbet och Anna vaknat. Ikväll ska vi hälsa på Dominic, Sussie och Kristian och sen kommer mamma och joinar oss till imorron.


Tänk om man hade fått jobba som tomte året runt, vilken glädje se skulle varit! Det är ju inte var dag som jag passerar utanför ett fönster i en röd kappa och 20 barn rusar fram till rutan för att vinka till mig. Och det är inte var dag som man får krama massa söta barn och ge dem presenter som jag inte ens själv har köpt men får ta åt mig alla är för. Jag ska bli tomte.



My name is ten, tomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback