Imorgon smäller det

Nu känns det inte som att julafton är imorgon, fast det ligger något speciellt i luften.
Julgranen skvallrar om att det är något stort på gång och julklapparna lockar. Mammas fantasifyllda inslagning avslöjar att jag ska få något i form av en flaska, men innehållet blir ju fortfarande en överraskning, dock kan jag lägga ihop ett och ett då hon nyligen gjort två Tysklandsresor.

Själv är´jag nöjd med alla mina julklappar, tycker att jag har varit riktigt duktig på att välja ut klapparna i år. Kan ju tyvärr inte avslöja några här, eller jo två stycken, ena till Prince som är ett ben i nånsorts gummi som jag faktiskt inte tror att han ska lyckas bita sönder, men man vet ju aldrig. Den andra julklappen jag kan avslöja är till mig själv. Jag drog ner mamma och Milou på stan idag för att hälsa på Lissan inne på Sisters-butiken, min sikte var inställt på att hitta en klänning som funkar både på julafton och nyårsafton och att den ska gå att använda på krogen. och taaa-daaam där var den! Väldigt nöjd är jag över mitt inköp och den låg precis på gränsen för min klänningsbudget. Strååålande! Lissan gjorde ett fantastiskt bra jobb med att plocka fram klänningar till mig.

Om ca en timme kommer Lissan hit o¨ch då ska vi fira lille julafton med att se på "den svarta Dalian" och kankse blir det lite julskinka, man får ju fuska ibland. Hörde på ryktesvägen att du Taja hade åkt hem till mor din och provsmakat skinkan på fjorton mackor, provsmakning?? kallar du de provsmakning? Är skinkan slut innan vi kommer imorron så rappar jag röven på dig. Jag vill inte hotas, bara varna.....

En av höjspunkterna imorron är Julklappsspelet!! tror vi kommer ha det innan Kalle! Grejen med julklappsspelet är att alla som vill medverka köper massa små julklappar, för ett värde av t.ex 50 eller 100 totalt. Precis vad man vill får man köpa, alltså suddisar eller jultomtar eller strumpor och kökshandukar, precis vad man vill. Sen lägger man alla julklappar i en hög på golvet. Efter det så skickas en tärning runt, alla som slår en sexa får ta en julklapp från högen. När det inte finns några julklappar kvar i högen så startas klockan. Vilken tid som gäller får bestämmas innan det beror ¨på hur många julklappar det finns. Nu gäller det i alla fall att skicka runt tärningen igen men denna gången så får du ta en paket av någon annan varje gång en sexa kommit upp. Meeen en snällhetsregel är att om en person bara har en julklapp kvar så får man inte ta den personens julklapp för alla förtjänar en julklapp i alla fall. Och det är itne kul att se vuxna människor gråta. Men när tiden är slut så är det oftast så i detta fruktansvärt orättvisa spel att en jävel sitter med 10 julklappar medans alla andra har vars en. Låter kanske lite trist meen så är det ju så att de som bara fått vars en klapp kanske har fått något jättefint medans den med 10 klappar fått 10 st porslinstomtar. Fast de finns ju dem som blir glada för porslinstomtar med. Om nu någon har köpt en porlinstomte till mig i julklapp och sen läser detta så lovar jag att jag kommer bli jäääätteglad över en porslinstomte. Jag svär. Faktiskt. Tror nog till och med att en porslinstomte är just det jag vill ha helst av allt i år. så superjättemycket tack för porslinstomten.

Julklappsspelet är en av Mormors favoriter och det är alltid kul att se vuxna människor sitta och  kämpa för samma paket innehållandes ett par vita tubsockar.

För att öka min julkänsla så ska jag genast sätta mig vid granen, snusa på barren, klämma på klapparna och öva på att kasta sexor med tärningen. Förresten har jag köpt hysteriskt roliga klappar till spelet, så jag ser framemot många överraskade miner. fniss.

God Jul och Krya på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback