Ge mig mer jul!

Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan, glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan. Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen, krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen. Jag vill ha mer jul ...



Idag har jag julstädat, och herreminge vad jag har städet. Tänkte att det var bäst att göra det nu några dagar innan julen kommer så att tomten hinner se hur duktig jag är. Tvättat, diskat, städat, sorterat och moppat golvet. ojojoj...

Igår var jag ingen duktig flicka så jag hoppas att städandet har kompenserat min fylla från igår.
Var på stömpis, orkade egentligen inte för jag jobbat massa, men jag är glad att jag gick ut för de var superkul! Men jag hoppas att tomten inte såg mig då.

Och Åsa tomten finns visst då! så de så.

På strömpis träffade jag på killarna från Filmvetenskapen, otroligt kul! vi begav oss till Max efter krogen, där blev det saltrim, kvittotävlingar, julklapp till mamma från John och Totte, jag ahde kramp i kinderna från allt skrattande. Ett par som satt några bord bort tittade oavbrutet upp mot oss och såg irriterade ut. Men vi var ju jätteroliga och hade jätteroligt. Och nu ska John och jag vinna ett Wii som vi ska ha delad vårdnad om! *håller tummarna*

Nu kommer snart Catrin, Anna och Pj med pizza, mums! Sen blir det planering inför Spexfesten imorron!

Imorgon bli pressat schema träffa seminariegruppn 8.30, förläsning 10-12, sen är det jobb 12-16 (nä jag vet inte hur jag ska hinna komm till jobbet samtidigt som föreläsningen slutar) sen blir de spexfest på kvällen! wiie

Puss










Kommentarer
Postat av: fia

å vi ska ha ssååååååå kalaskul på festen min skånske lille vän...va tror du...blir de nått spexande imorrn för oss eller ska vi spara det...hmm..tåls att tänka på;) kram

2006-12-14 @ 22:48:41
Postat av: Kajsa

haha hann du till jobbet?

2006-12-17 @ 21:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback