en kväll med Gardell

Dagen började med intensivt spexrep och en minst lika instensiv bakfylla som envist klamrade sig fast vid min kropp. Med en vecka kvar till premiären borde jag prioritera bort fylla och dans på krogen och istället fokusera på dansövning i vardagsrummet. Men det hade ju varit ansvarsfullt och moget belsut, så de är sjävklart inget val för mig. I ställer väljer jag att hejdlöst hälla i mig öl för att kommande morgon åter igen vakna tårögd när jag inser att min kropp endast vill kräkas och sova och inte det lilla minsta gå upp och dansa. Nästa kraftanstränging (den första är att överhuvudtaget få upp ögnonen) är att bege sig den långa färden ut till soffan där nästkommande 5 minuterna ägnas åt att stirra med en tom blick ut i luften och andas in ångorna från alla öppnade ölburkar och vinflaskor som är placerade på bordet.


Efter några timmars dansrep så började kroppen kännas bra igen. Då blev det dags att bege sig till den efterlängtade showen med  vår allas lilla favoritbög Jonas Gardell. Denna fantastiska karaktär som har energi nog att förse ett helt litet land. Jag har läst flera av hans böcker och sett en show på tv. Men gud vilken energi han har, och så rolig. Han är ett litet geni. Jag hade lätt betalt för att få se det igen. Det blev filmat av TV så jag får hålla ögonen öppna så jag inte missar när de visas då.

Efteråt gick vi till Lounge och käkade tapas och drack lite rödvin. Vi var glada och trötta och det blev en mysig kväll. Egentligen skulle kvällen eskalerat ut i en krogdansande och drinkdrickande kväll, men tonades ner till en bussfärd hem och mys med Smulan och massa filtar i soffan med datorn i högsta hugg.

Tack Fia, Emsan pch Gardell för en supertrevlig kväll. Imorgon vankas det sovmorgon och jag ska snarka mig igenom hela morgonen så det står härliga till.

Nu blir det mer pussande med Smulan.
God natt!

image312


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback