Ny lya

Nu sitter jag här i den nya lägenheten. Börjar kännas hemma nu när mina egna saker kommer upp (blandat med Martins möbler som han lämnat kvar). Hyr i andra hand denna terminen i hopp om att jag ska bli färdigutbildad i Januari så jag kan klippa mig och skaffa mig ett jobb.

Flytten går relativt bra, den är ganska utdragen. Nu är prio 1 att få iväg mina saker från den gamla lägenheten till Arvids förråd där de ska bo under terminen. Vilken hjälte Arvid är som ställer upp med förråd så jag slipper sälja alla mina möbler.

Projektet i den nya lägenheten har varit att få bort känslan av kill-lägenhet och med hjälp av några små ändringar så tror jag att jag har lyckats. Får bjuda hit alla som varit här innan så de kan få dela med sig av sin uppfattning.

Ett annat stort projekt är kläder. Skickade en stor mängd kläder till myrorna här om dagen, jag var hård mot mig själv och skickade iväg så mycket mitt hjärta orkade. Inte lätt att skiljas från alla plagg. Men efter ett tag kom jag in i det rätta tänket och då åkte lite nya oanvända kläder iväg också. Är det inte användt än så kommer det inte bli det, ibland klickar det helt enkelt inte.

Första natten i den nya lägenheten var mindre bra, inte skoj att sova själv och Smulan ville inte sova här utan hon försökte tjata på mig att vi skulle åka hem. Jag vaknade 07.30 och kände inte för att sova mer. Ett stort varningstecken så sova är något av det bästa jag vet. Istället blev det en tur till den gamla lägenheten och fortsättning på flyttstädningen. Smulan passade på att lägga sig i soffan och sova lite. Efter det ringde jag och väckte Sid som varit ute på krogen dagen innan för att vi skulle ta en tur till återvinningscentralen för atts länga skräp. Väl framme så hängde vi inte riktigt med på hela återvinngsprocedursgrejen så vi tog med pss våra säckar hem igen och sorterade i lugn och ro långt bort från återvinngscentralens stress och otrevliga sommarjobbare. Sen blev det återigen en tur för att flytta över det sista jag skulle ha med mig till den nya lägenheten. När alla kylvaror var på plats så somnade jag och smulan gott i sängen. Flera timmar senare ringde mamma och väckte oss lagom till fotbollen började.

Fiskpinnar, öl och fotboll stod på kvällens meny, smulan käkade kokt alaska pollock och chips, sen fortsatte hon sitt tema för dagen, nämligen att sova. Träffade Lina ute på promenaden, kul att se henne igen! Synd att hon ska lugga utomlands och sen flytta hem till götet, men skoj för henne i alla fall.

Lyckades få tag på en tvättid, eller lyckas är en överdrift, hur svårt är det egentligen att få tag på en tvättid mellan 21-00 en lördagkväll under fotbolls-EM i ett hus med bara studenter? Någon hade kunant flytta in i tvättstugan och bott där ostört under ett väldigt bra tag. Men inte nu för nu bor jag här och när alla andra är ute och roar sig ska jag roa mig i tvättstugan. Imorgon kommer mattias tillbaka och då blir det filmpremiär. Brunos Ö visas på Bio Roxy och mina kära vän Mike har jobbat hårt under hela produktionen, ska bli skoj att äntligen få se resultatet av allt arbete de har lagt ner. Kommer bli kalasbra, det vet jag!

Jag gillar lägenheten skarp, vi kommer nog ha ett bra halvår, jag och lägenheten.
Tvättstugan är vägg i vägg också, kalasbra, men inte så vägg i vägg så att man hör tvättmaskinerna. En dålig sak med tvättrummet dock, det finns ingen toalett där inne. Inte bra. När det är så där mycket vatten i cirkulation och rörelse så blir jag lätt kissnödig som en gravid häst och då underlättar det med toalett i tvättstugan. Men återigen är det så bra att jag ovh tvättstugan är grannar.

Nu ska jag varva mitt tvättande med två filmer för kvällen. Smulan slår rekord i sovande idag och har kurat ner sig bland kuddarna i soffan. Det tar på henne krafter att titta på när jag bär flyttkartonger.


Peace out

Bästa reklamen Landslaget goes Gladiator. Klockrent på svengelska.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback