Sju sanningar om mig själv

.

Emma har utmanat mig i att berätta sju sanningar om mig själv. Eftersom jag inte tackar nej till en utmaning så kör vi!!

Länka till den som utmanat dig
Berätta sju sanningar om dig själv
Utmana sju personer
Lämna ett meddelande till dem du utmanar


1. Jag är väldigt väldigt mörkrädd. Både inomhus och utomhus och mår väldigt dåligt av att sova själv hemma.

2. När var yngre hittade jag en salamander i trädgården som jag lät bo i att akvarium på mitt rum och döpte den till Örjan. Örjan lyckades rymma och hittades sen död och uttorkad bakom soffan i vardagsrummet. Det var mitt fel att Örjan dog och inte fick vara ute i naturen och jag sörjer det än.

3. Jag fuskade konstant på tyskaproven på högstadiet och detta har resulterat i att jag fortfarande bara kan några få meningar på tyska. Ich Heisse Johanna, ich wohne in Örebro unt ich habe eine katze. Fast jag har inte ens någon katt....

4. Jag är världsbäst på att påbörja saker men urdålig på att avsluta allt.

5. Jag snattade när jag var yngre men slutade då min mamma kom på det och för första gången i mitt liv blev hon riktigt besviken och arg på mig. Jag ber fortfarande om ursäkt till henne för mitt dåliga och idiotiska omdöme.

6. Jag har spenderat många söndagskvällar under somrarna på en dansbana mitt ute i en skog hemma i skåne och dansat pardans till sveriges alla möjliga dansband. Trots detta är jag inte det minsta bra på att bugga.

7. Jag var med i uttagningen till Kanal 5s reality program "miljonären" men kom lyckligtvis inte med då det programmet floppade rejält.

Jag utmanar:
Frida
Tommy
Per J
Per N
Ida
Anna
Malin

Bring it on!!


Kommentarer
Postat av: Tommy

1. Jag är jävligt rädd för ormar, och skriker som en liten tjej, eller som en liten kastratsångare, om jag blir överaskad av en liten. Flera har utnyttjat min rädsla för ormar genom smaklösa skämt, och samtliga har då fått erfara hur genuint och väldigt förbannad jag blir då..

2. I min oerfarna ungdom drack jag så mycket sprit i Halmstad, och mådde pyton med allt vad det innebär på en bänk i centrum. Blev senare omhändertagen av polisen. Då kände jag mig liten och ynklig.

3. Jag var som liten pöjk med på första audition för Småtjärnorna i Sthlm. Jag och tre andra pöjkar. Vi gick inte vidare till andra audition. En rolig anekdot är att Micke Blix är en av de tre pöjkarna.

4. Jag blev brutalt (med modifikation) retad under Kyrkans barntimmar (varken jag, eller nån annan av de andra barnen, med nått undantag, var kristna). Anledningen, enligt Johannes Stenmarck, berodde på mina, för närvarande, fula tänder. Jag blev också retad när jag började spela fotboll i Ervalla Sportklubb från Axbergs Idrottsförening, men det avtog när det visade sig att jag faktiskt var ganska bra på fotbollsplanen.

5. Jag tycker att Eminem är jävligt bra.

6. Oscar Kindgren har faktiskt vackrare händer än mig, men säg det för fan inte till honom!

7. Jag deltog i ett fruktansvärt dåligt scenframträdande under min gymnasietid, tror det var i tvåen. Jag och sex-sju obegåvade killar dansade (eller snarare rörde oss provisorisk till musik) till den där soppigt dåliga låten av Brandsta City Släckers, iförda brandmansdräkter. Själva crescendot i akten bestod i att avslutningsvis moona till publiken. Det pinsamma i detta är att jag vet inte ifall jag ångrar mig...

3.

Postat av: Pionhed

1. Jag har snattat en gång i mitt liv. Jag var typ 4-5 år och ville ha några kolor. Mamma sa nej. Då tog jag en och gick ut. Stod där vid min stödhjulsförsedda cykel och hade munnen full när mamma kom ut och undrade vad ---- ---- --- --- jag gjorde. Hon släpade in mig i affären igen, även fast jag slogs och skrek och grät, men det var bara att gå fram till kassörskan och be om förlåtelse, överlämna 50 öre och sedan må otroligt dåligt varje gång jag kom till affären ifall hon i kassan skulle jobba den dagen.

2. Ett av mina första framträdanden på en teaterscen är som dalahästbakdel.

3. Jag har, sedan jag lämnade BB, bara spenderat en natt på sjukhus. Det var efter ett getingstick när jag var typ 7 år och hela kroppen blev prickig.

4. Jag har aldrig rökt.

5. En av de absolut bästa sakerna jag vet är att vara barfota inomhus.

6. En av livets stora gåtor har jag frågat mig många gånger men ännu inte fått svar på: Varför blir de från början runda, frysta hamburgarna ovala när man steker dem?

7. Jag tycker att Ronan Keating har en grymt skön röst.

2008-01-27 @ 15:39:14
URL: http://pionhed.blogg.se
Postat av: malin

vad gör du nuförtiden? varför hör du aldrig av dig? det var ALLDELES för länge sen vi sågs.

skämt å' sido.. :D när ska vi ses och mysa?

pusss

2008-01-29 @ 15:59:44
URL: http://mayvor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback