Blodbad - eller 4 idioter är fler än 3

Då var upptaktshelgen avklarad. Men först vill jag passa på att gnälla över något som jag gnällt över förut här på min blogg. Nej det är inte räkskal, gamla gubbar, Öbo eller småbarnsföräldrar utan det är dessa förbannade telefonköer. Just nu har jag mobilen vid örat och lyssnar på en lite lätt retfull först som hånande meddelar mig om och om igen att jag har plats nr fyra i turodning. Är detta ett skämt eller? Det hela började med att jag faktiskt hade plats 71... 71!!?? herremingeeee... tänkte jag. Men jag väntade snällt de 25 min det tog att vänta tills det blev min tur. Allt för att stänga av ett förbannat abonnemang som jag ringt och stängt av (trodde jag ja) en gång tidigare. Abonnemanget blev (förhoppningsvis) avtängt denna gången (dock med tre månaders uppsägningstid som jag måste betala för, jaa jag vet det är uppsägningstid på allt här i världen men jag tänker gnälla i alla fall) sen hade jag en liten fråga om en faktura.

Telesonsnubbe: Jag kopplar vidare dig
Jag: Neeeeeeeeeeeej
Telesnubbe kopplar bort mig fort som fan
Ny telefonröst: Du har nu plats nr 4
Jag: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Ny telefonröst: Du har nu plats nr 4
Ny telefonröst: Du har nu plats nr 4
2min senare
Ny telefonröst: Du har nu plats nr 4
5 min senare
Ny telefonröst: Du har nu plats nr 4
8min senare..
Ny telefonröst: Du har nu plats nr 4

Sen så svarar universums suraste människa som fick mig till att bli oxtokig.

Nu är det nästan klart. Nu ska jag bara ringa och stänga av ett annat abonnemang. Men det är lite lurigare, jag har försökt stänga av det abonnemanget sen -05 eftersom jag slutade ringa med det -04 men personerna där är skickliga som få och lyckas varje gång övertala mig att behålla mitt abonnemang och gärna byta abonnemangsform till något som passar mig lite bättre....

Nu får vi se hur det går...

hmm, undrar hur lång tid detta kommer ta, här meddelas jag inte ens om vilken plats jag har i kön. Kanske är det så om man har plats över 500 så säger dom inget om det...

23 år senare... tack för att du väntar det är fortfarande samtal före dig, men det är snart din tur...

hahahaha, se på fan, jag hade visst redan stängt av det abonnemanget. För tre månader sen, så min uppsägningstid hade just gått ut. När hon sa det så fick jag ett väldigt starkt minne av att jag faktiskt har stängt av det. Bättre att stänga av det två gånger än ingen gång alls.



Upptaktshelgen var fantastiskt rolig. Fredagen ägnades åt öldrickande och spel spelande och lek lekande långt in på natten. Lördagsmorgon var mindre roligt men dagen drogs igång med lite workshops och massa skoj. Sen blev det äntligen dags för sittningen. Toastmasters för kvällen var jag och Tommy, som enligt oss själva var fantastiskt bra trots vårt höga tempo. Men man ska inte sitta och vila på en sittning :) Sen blev det massa dansande och drickande. Kvällen avslutades med bastu då vi var fyra idioter som fick en dum idé. Men som jag alltid sagt så är jag aldrig sen på en dum idé så vi tog våra fulla arslen ner till sjön för ett nattadopp. Att vattnet var kallt är en underdrift. Vattnet var snorförbaskatiskallt. Ta sig upp var inte lika lätt benen ville inte riktigt följa med på grund av alkoholintaget och kölden. Väl uppe ur vattnet soå sprang vi barfota som tokar tillbaka till stugan och bastun. Nere i duchrummet upptäckte vi massa blod runt våra fötter. De visade sig att på grund av förfrusningen i våra fötter så kände varken jag eller Tommy att det rann blod från våra fossingar. Olyckligtvis så hade vi hunnit lämna blodspår i två trappor och på övriga golytor. När värmen kom tillbaka till fötterna så kom även smärtan. Dagen efter så värkte det som fan i min tå och idag ser mitt sår inte allt för fint ut. Men det var det värt för att få ta årets sista dopp i en sjö.

Snart kommer hela den tosiga ligan hemifrån bestående av Mor, Mormor Moster Nina och Emsan (som ska direkt på arbetsintervju så fort de kommer upp till öret)

så det är bäst för mig att städa vidare!

Over and out suckers!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hur gick det för Emelie på arbetsintervjun?

Postat av: Pionhed

Åh, jag måste meddela att även jag är med i Vad-kul-att-bada-snorkallt-när-jag-är-så-full-att-jag-inte-märker-av-skärsåren-under-mina-fötter-i-Kloten-klubben. Grattis till oss! =)

2007-11-02 @ 10:45:24
URL: http://pionhed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback