Nu gör jag det igen

Nu borde jag göra något annat men så skriver jag blogg istället. Men jag känner att jag behöver skriva lite, jag är pigg idag.

Oj nu fick jag ett superviktigt uppdrag! Skriva ner texten till snapsvisor till Milla. Jodåsåatteee texterna är ju alltid lite lättare att komma ihåg när man har en snaps i handen, men nu ska jag o min nyktra hjärna samarbeta så vi kommer på hur det är man sjunger egentligen.


Så där ja! Att sitta o sjunga snapsvisor för sig själv innan 12 är inget som hör till vanligheten direkt. Men det leder ju absolut tankarna till det ämne jag egentligen tänkte blogga om, nämligen Festivaler!

Jag och Stina var på morgonpromenad idag och kom då fram till att vi ska bestämma oss för att åka till Roskildefestivalen i år. Förra året begav vi oss till Hultan och detta året känner vi att vi måste vidga våra vyer och åka över till vårt kära grannland där spriten är billigare, folket lite galnare och språket är grötigare och mer svårförstått än när jag o Fia kommunicerar på fyllan med varandra. Fia ska också dit så nu kommer vi göra oss förstådda hos danskarna när vi sluddrar på grötig skånska. Nu är jag på festivalhumör som fan, men saken går inte att råda bot på nu. Så jag ska helt enkelt roa mig med den otroligt icke-festivala sysselsättningen = att diska!
Sen är det jobb mellan 15-00.

Over and pjätt


Kommentarer
Postat av: Tommy

Fan vad kul med Roskilde! Nu vill jag ha sommar! Kram på dig

Postat av: Lasse

Har lyckats missa både Hyltabruksdänget och Råskillnadspopen i mina dagar... Det kanske blir när jag fyller 30 om några år och ser det hela som kultur istället för fest. ;)

2007-03-27 @ 00:49:06
URL: http://swindiana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback