gammal ickesur mjölk

mm, mjölk är gott. Det var därför jag gav mig på att öppna den gamla mjölken som stod i min kyl, med mycket eftertänksamhet och förhållen näsa så smakade jag lite på mjölken. Men gammal mjölk är inte de samma som sur mjölk så nu sitter jag här och häver i mig. Vet dock inte om jag orkar/bör dricka en och en halv liter mjölk nu på kvällskvisten. Den kanske surnar i min mage till imorgon.


Jag har spenderat de senaste dagarna i lilla Kolbäck utanför Västerås. Hemma hos Catrin har jag läst böcker, slappat, badat i pool och festat lite. En liten semester har de bivit.


Semesterstatus:

Lästa böcker:  2, Bokhandlaren i Kabul och Sverige Sverige fosterland
Antal timmar i solen: Ca en, jag befann mig mest i skuggan
Antal timmar sovandes: Många, jag vet inte vad jag håller på med men jag älskar att sova överallt
Kyligast: Att hoppa i poolen imorse, holy bananas vad kallt de blåste då
Hetast: Svårt, Kolbäck är ganka ohet (sorry alla Kolbäckare).
Sniknast: Bilisten blockerade med sin bil så att vi inte skulle komma ut från parkeringsplatsen. (okej det var hans plats vi tagit, men de visste vi faktiskt inte)
Hjälpsammast: Gangstern som passerade förbi och efter mycket övertalning fick nyckeln så han kunde trixa ut vår bil åt oss.
Mest fördomsfulla:
Vi, som antog att han var en gangster och inte vågade låta honom sätta sig i bilen (sett för mycket film kanske?)
Tröttast: Återigen vi, som en lördagkväll i Västerås lämnar krogen efter en timme.
snuttigast: Catrin, som bär runt på en två månaders baby när hon är lite halvlullig och förfestar. Stackars bebisen hade ingen aning om vilken famn det var hon hade hamnat i. Catrins hjärta slog hårt för den lilla och jag var nästan helt säker på att jag kunde höra en biologisk klocka någonstans inom henne, moderskänslorna kröp sig som växter kring en husknut.
Sorgligast: En artikel i tidningen om en stackars 86-årig tant som blivit bestulen på sin sjuårige tax som var allt hon hade här i livet. Fan ta er rövtjuvar, lämna tillbaka hunden nu era mongon, annars får ni en pungspark.

stackars tanteliten som stod där på bilen, en skrynklig liten tant med flaskbottnar till glasögonen och hela munnen full med en tand. Inga barn, inga syskon, bara en liten vovve som hon kunde prata med, för dem förstod varandra. Så kommer det några rövhål och snor hunden, till ingen nytta alls. Stackars tanten var jättelessen hela tiden. USCH!

Nu har jag druckit för mycket halvgammal mjölk och har fått ont i magen.

Imorgon laddar jag nog upp lite bilder. Sen ska jag jobba 15-00 i Karlskoga och sen tidigt på torsdag är de Hultan och festivaltajm!

Peace out!

tycker du om mos?

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Mos? Vilken sorts mos då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback