festival och camping

I helgen var de kära örebroarna (fia, oscar, tommy, johannes och jim) här och hälsade på. Självklart firade vi detta med en utgång i den stora metropolen Ystad! Fulla o glada begav vi oss till Barabar, där var sånt jävla drag, inte... Det var vi och typ 7 pers till på stället. Men vi beställde öl och slog oss ner för att vänta in folket. Sen bestämde vi oss för att dra ner till festivalområdet. Där blev det jävla ös, det var asroligt! Efter massa dansande och sjungande gick vi tillbaka till Barabar som nu hade fått in ganska ordentligt med folk. Efter mer dansande så gjorde vi ett besök på Max sen gick vi hem.

På söndagen åkte Fia hem till Hbg så jag tog grabbarna till Sandhammaren där vi låg på stranden och badade i det snorigt kalla havet. På kvällen åkte vi ut till snogeholmssjön och campade INTE på naturresarvat. Så om ni såg några dumma jälvar som gjorde det så var det i alla fall inte vi. Så har vi löst den saken.
Det blev ett kvällsdop i sjön som var betydligt behagligare än havsbadet. Jag passade även på att pussa på en upphittad groda, men som visade sig vara en padda... Jag har pussat på rätt så många som visat sig vara paddor i mina dar.

Igår på kvällen så roade jag, anna o lissan med att ha högläsning från min dagbok som jag skrev som 13-åring. Herrejävlar vad jag var fjortis. Jag skämdes ögonen ur mig.

Citat från Johanna 13 år (efter att jag fått reda på att en vän läst min dagbok):

"....man läser inte andras dagböcker. De är heliga. Jag skulle aldrig läsa någon annans dagbok. Sån f***a hon är. Att läsa andras dagböcker sen inte erkänna att man har gjort det är höjden av omogenhet. Jag slutade läsa andras dagböcker för ett halvår sedan."


Ojoj, hade jag gått med i Anonyma Dagboksläsare och hållt mig ren från dagböcker i hela 6 månader eller? Eller var det så att 6 månader tidigare var jag bra 12 och ett litet barn, nu hade jag hunnit fylla tretton och var tonåring och därför inte ägnade mig åt så barnsliga saker som att tjuvläsa dagböcker?

Förövrigt så är jag och tjejen som läste min dagbok väldigt bra vänner idag och vi har löst våra dagboksproblem för länge sedan.

Det är väldigt omtumlande och känslomässigt påfrestande att läsa sina gamla tankar om allt från killar till snattande och familjebråk. Jag vill zappa tillbaka mig i tiden och trösta lilla stackars fjortis-Johanna som inte förstod bättre. Men något som förvånade mig var att jag använde mycket svordomar i min stackars lilla dagbok. Jag känner att jag och min lilla dagbok måste gå och bikta oss för att jag ska kunna bli förlåten för alla mina synder.
"-ja du Johanna, det blir enmiljonsjuhundraåttiotre Ave Marias, och det är bara för de tre första sidorna i dagboken..."


Nu är det faktiskt 9 år och 6 månader sen jag slutade läsa andras dagböcker...sådeså!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback