jag har en allergi

Jag är allergisk mot rutten frukt, men framförallt är jag allergisk mot finniga-målbrotts-pubertets-skitungar.
 Jag blir fullständigt galen av en grupp pubertespojkars "höhöhöhöhö"-skratt som bryts av i falsett. Det kryper i kroppen på mig när småflickorna kletat 2 cm brunkräm i ansiktet och går runt halvnakna mitt i vintern. Jag får psykbryt på alla snorungar som inte har något bättre ställe att vara på än att hänga inne på jobbet alla kvällar i veckan. Jag vill låsa in alla trottsiga skitungar på toaletten och inte släppa ut dem förrän de är 25 och förhoppningsvis fått vettet tillbaka. Det eviga provocerandet av varandra, den konstanta osäkerheten som lyser ur deras förvirrade ögon och deras desperata försök att hävda sig hela tiden driver mig till vansinne. Fy fan vad glad jag är att jag inte är en finnig-pubertets.skitunge längre.

När jag tänker på min framtid ser jag små söta knyten som jollrar sött och gråter en skvätt då och då, men inte mer än nödvändigt, de slutar garanterat när jag tröstar dem. När de växer upp till egna individer ser dem upp till sin mamma och visar respekt, för det har dem lärt sig utan problem. Självklart busiga och gör fel, men inte mer än vad som behövs och de lär sig alltid något av sina misstag. Men sen den dagen de små barnen ska fylla tretton och bli tonåringar då kommer det en magisk fé och vips-filibum så är barnen 20 och har flyttat hemifrån och sköter sitt liv på ett vuxet och självständigt sätt.

Men vad vet jag om barnuppfostran, jag kan ju inte ens lära min kanin att inte bita i alla kläder han ser, vill han inte ha morötter så hämtar jag genast äpple till honom, tittar han storögt när jag äter min knäckemacka så bryter jag omedelbart av halva och ger till honom och vi ska inte ens diskutera hur många gånger han kissat på folk. Meen han är världens gosdjur, han vill alltid komma ut och leka med mig, han vet att när jag säger "chop-chop" och klappar med händerna så betyder att han springer någonstans där han inte får vara och när han är på goshumör lägger han sig vid min arm och "tvättar" och pussas på armen. Så what the heck, det kanske finns hopp för mina framtidabarn också :D


Det är ju en herrans massa år kvar innan det blir aktuellt, den här biologiska klockan har inte ens börjat ticka än!

Vilket konstigt inlägg detta blev. Men jag irriterar mig otroligt mycket på alla småungar som springer runt i örebro, det kryllar ju av dem.

Nä du ems, bäst att du skrämmer bort alla pubertetsungar från england innan jag kommer dit.

Nä nu har jag varit vaken förlänge.  Imorgon är jag ledig från jobbet! Fredag jobbar jag 12-19 sen blir det kåren och på lördag fyller Fia 25!!!! (då kan jag släppa ut henne från toaletten)



Goskramar på alla!


Kommentarer
Postat av: Asa

puss puss my darling!!! jag hatar dig!!! hehe puss pusss nu ar jag full! hahaha

2007-02-08 @ 16:23:19
Postat av: fia

tack jojje...de börjar bli lite tråkigt å illaluktande här inne...

2007-02-09 @ 13:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback