tomma tankar och lösa värderingar

förlåt kära blogg. Jag har gått och blivit facebook-beroende! Gaaah! Måste trappa ner på facebook användandetl.

Allt rullar på som vanligt. Jag och Syrran har inte slått ihjäl varandra ...än. Katten har bara pissat ner 4 par skor så jag ska inte vrida nacken av honom....än.

Nää! nu kom jag på, något nytt har hänt! Jag har börjat spela rugby! Så jväla kul. hade jag vetat att jag skulle tycka att gallopera i 190km/h rakt in i folk med huvudet före var min form av underhållning så skulle jag börjat för tio år sedan. Men om man tänker på det så har det funnits där i mig länge. Jag har aldrig tyckt om lagsport eller bollsport på grund av bristen av kroppskontakt och att man itne får knuffa ner eller springa omkull motspelere (eller medspelare) som irriterar mig. Vid mina tidigare försök att spela basket så har det oftast slutat med tacklingar, knuffar eller att jag klättrat upp på någons rygg. Efteråt har jag fått reda på att basket inte innehåller någon kroppskontakt och där försvann charmen den sporten.  Men nu har jag alltså hittat en sport där kroppskontakt är oundvikligt. Strålande!

Ni kan ju föreställa er blåmärkena som klant-johanna kommer att komma hem med.


dags att återinföra Dagens ris och ros (fast nu srkiver jag för gårdagen eftersom jag nyss vaknat idag och än så länge har inget irriterat mig eller gjort mig glad)


Gårdagens Ris:  går till min jävla idiotmobil som stängde av sig någongång under natten och därför inte alarmade på morgonen när jag skulle iväg till jobbet (Halva riset kan gå till mig själv, eftersom jag var full när jag gick o la mig efter kräftskivan så kan ajg ju lätt ha fibblat runt med mobilen och stängt av den själv, men det är ju inget jag skulle erkänna högt)

Gårdagens ros: Går till mig själv som trots den hårda tacklingen från mobilen (eller från fylle-johanna, oklart än) lyckas vakna av mig själv en halvtimme innan jag börjar jobba. Trots att jag gick o la mig full och endast sovit 4 h. Ett extra rosenblad ger jag mig själv för att jag inte var det minsta sliten, bakis eller omotiverat sur under dagen, vilket annars är väldigt lätt dagen efter en kräftskiva.


Nu ska jag o syster min bege oss till Marieberg för lite mer shopping (beroende igen) och sen ska jag jobba natt (nope, inteett dugg beroende av det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback