okej nu är det samma visa igen

jag borde göra något annat men väljer att blogga.
Inte för att det har hänt något speciellt, inte för att jag har något djupt att dela med mig av utan helt enkelt för att jag känner för det.

Idag såg jag nästan ett real life catfight mellan två 50+:are. Det roligaste var att jag lyckades starta det.
JAg satt utanför en provhytt och väntade på min kära überdryga syster som tog hundra år på sig. Hytten brevid var fylls av kläder men hade stått tom relativt länge. In kommer Dam 1 och ställer sig på kö brevid mig som är inne i en djup koncentration då jag sitter och river av de sista nagellacksresterna. Jag tittade upp och informerade henne om att hon kunde gå in i den lediga hytten för jag var inte på kö. Hon svarar med att hytten ser upptagen ut och att hon kan vänta. Hon syftar på plaggen som hänger inne i provhytten. Menjag satt på viss fakta som hon inte fått ta del av, nämligen att hälften av plaggen var inhängda i hytten av mig som inte orkat gå och placera tillbaka kläderna på rätt palts efter min provning i en annan hytt. Så jag övertalade damen att gå in, självklart kunde hon inte säga emot mig då jag satt där och lät säker på min sak. Så damen traskade in i hytten. Efter cirka två minuters intensivt nagellackspillande så kommer Dam 2 traskande. Hon går fram till hytten och rycker upp hänget. Där står dam 1 och byter om. Dam 2 håller fortfarande upp hänget och informerar Dam 1 om att detta var hennes hytt. Dam 1 utbrister att den minsann såg ledig ut. Då kastade jag snabbt bort huvudet för att Dam 1 inte skulle lyckas få ögonkontakt med mig. Efter vassa ord fram och tillbaka så beslutades det att Dam 2 ska stå utanför och vänta tills Dam 1 provat färdigt. En kort minut senare så traskar Dam 1 ut och kastar ett ont öga mot mig som var en hundradelssekund för sen med att vrida bort huvudet och därför möttes av det onda ögat. Jag gav henne en skamsen blick, men inombords klappade jag händerna av förtjusning.  Det är inte varje dag man får se 50+:are catfighta men när det väl sker så är man glad om man får tag på en första parketts plats som jag hade idag.


Ikväll ska jag, Nicclas och Kajsa ha avskedsmiddag för Nina med några extra öl. Tösen ska ju flytta hela vägen upp till Umeå.
Sen består veckan av massa möten, jobb och avhandlingsläsande. Det bästa med veckan är att den avslutas med upptaktshelgen! Den roligaste helgen med spexet.



Hahahahhaa min dumhet slår mig hårt ibland, som när emilie rabblar upp ord för det kvinnliga könsorganet

'en fildeli, en vayejey, en kisselisa.' och jag uppfattar det som att hon rabblar upp olika datormärken som hennes pappa rekommenderar och läser orden med väldigt datoraktigt uttal och sen överväger starkt att kolla upp vad det är för datorer.

Emilie undrade sen hur jag kunde få kisselisa att låta datoraktigt, men om ni tänker er uttalet Kisé lissa, så hade det kunnat vara namnet på en halvasiatisk dator. Eller en halvasiatisk prostituerad :D i vilket fall som så fungerar emilies nya slogan:

'kisé lissa, om du vill ha kvalitet''


De får avsluta kvällens bloggande för nu e jag riktigt försenad.


Kommentarer
Postat av: Angelica

hahahaha, kisselisa! Vill bara beratta att jag och mina tjejkompisar just nu pratar om datorer som kisselisor, och att vi garvade riktigt mycket nar vi laste din blogg. (eller ja, jag laste den och visade den for dem sen). Haha, hysteriskt roligt Johanna!

2007-10-26 @ 11:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback