hemtenta suuuger

Att ha en tenta är ungefär lika skoj som att ramla på offentlig plats, ha toapapper under skon, att det enda brödet du har till frukost har möglat, nekas inträde på krogen, skicka fel meddelande till fel person, ha hål i alla strumpor du hittar, bara hitta omaka strumpor (alla med hål i), halka i duschen, få slut på toapapper (för allt papper fastnade under skon tidigare), missa tvättiden när tvättkorgen inte längre syns under smutstvätthögen, inte ens kan ta på dig omaka söndriga stumpor för alla ligger längst ner i tvättkorgen, få en jättegigantisk finne mitt i huet, ja, att ha hemtenta är värre än att bli inlåst i ett rum och tvingas lyssna på någon av Idol-Ola, Idol-darin, Idol-sebastian eller nått annat idol-pucko i ett helt dygn.

Men here we go, nu var det dags för C-kursens första hemtenta.

Jag kan låta bitter men det är jag faktiskt inte. Mycket går bra nu, jag har fortfarande stress så jag håller på att galoppera in i väggen med huvudet före men just nu är jag inne i en förnekelsefas. En fas där jag tror att jag klarar allt och att stress inte alls är ett problem.

Nu är kurserna sökta till nästa termin, planerad kommunikation 1 och fortsättnings kursen i bild blir det. Kommer bli så skoj.

Imorgin blir det fadderfest på Klaras, sen består resten av veckan av hemtenta och jobb oooooch rep till föreställningen. Sista föreställningen på fredag! iiih, nervöst, skoj! SEn blir de utgång och på lördag blir det sittning! Skoj skoj.

en katt balanserar på mitt ryggstöd....sitt still....sitt still...sitt still...

Dagens Ros går till en alldeles fantastisk person på kundtjänst idag. Vilken glad liten människa hon var, är. Jag ville nästan inte lägga på luren. Ville prata mer, höra hur hennes dag varit?, fall hon trivdes så fantastiskt bra med sitt jobb? hade hon vunnit på lotto? hur många lyckopiller hade hon just satt i sig innan hon tog mitt samtal? hade hon gjort det omöjliga och hittat matchande, hela och rena stumpor denna morgon?. Ja, frågorna var många men jag fick tyvärr inga svar.

Dagens Ris går till den/de idioter som tagit sönder parkeringbiljettautomaterna både här hemma och på campus. konspirationsteori: någon har strategiskt vandaliserat de biljettautomater som finns i min direkta närhet, på de två ställena jag oftast ses parkera. 1 här hemma och 2 utanför jobbet. Alltså blir min cluedo-gissning att Rektorn gjorde det, med en hammare på parkeringsplatsen. Motiv: oklart men vi har ju ouppklarade räkskalsaffärer han och jag.

Dagens Ris leder till en oklar fråga: Får jag parkeringsböter om jag parkerar på en parkeringsplats med endast en biljettautomat som ligger jämnad med marken? Tur att det inte är med Raggar-Rolle jag är ute och kör. Rolle hade nog ett inbyggt magnetsystem som drog åt sig p-vakterna... (och detta hade självklart INGENTING och göra med att jag felparkerat, glömt köpa biljett osv.)

Vilket leder mig till et roligt minne från i somras, för att undvika köpa biljett (beslut från snålsyrran, inte ska ma n skänka bort pengar för att man ska parkera inte...) så stannade jag kvar bakom ratten. Intraskande på parkeringsområdet kom p-vakten, med beslutsamma arga steg marcherade han mot mig. i panik startar jag bilen och börjar backa bakåt. Då vänder han sig om och jag kör in på platsen igen. Han sneglat sanbbt bak och jag slänger mig bakåt och låtsas kolla att kusten är fri och jag kan backa bakåt. Nu hade jag kunnat gå och köpa en biljett, men icke, IT WAS OOON! inte skulle jag ge mig inte, det var jag mot p-vakten att köpa biljett skulle göra att jag vek mig och han vann. Det gick bara inte. Tillbaka i min lilla ruta. Jag iakttog honom när han traskade upp och ner och bötfällde bilarna, rätt åt dom jävlarna, han gör ju bara sitt jobb tänkte jag. Men mig, ja mig skulle ha inte ta. Efter några sneglingar på min bil så kunde jaj nästan läsa i hans blick vad hans nästa drag skulle bli. Han ahde antagligen redan färdigantecknat botlappen till mig och skulle vilken sekund som helst springa mot mig och slänga fast lappen under vindrutetorkaren och skrika HA! DÄR FICK JAG DIG! Lite lätt paranoid så bestämde jag mig för att byta strategi, om jag rörde på mig så skulle de bli svårare för honom att få tag på mig. Jag beslutade att smyga ut från min ruta och välja en annan så han inte skulle hitta på mig. Diskret blev det inte, då jajg vände mig om för att kolla bakåt, tryckte armen mitt på ratten och tutade så de hördes halvvägs till tyskland. 90% av alla på parkeringplatsen tittade på min inklusive p-vakten. En liten crusingrunda i stan senare var jag tillbaka på parkeingsplatsen, men nu på andra sidan. i lugnan ro satt jag och tittade ut genom fönstret, helt säker på att här skulle han inte hitta mig. Plötsligt går han förbi framför rutan. Helt stelfrusen iakttar jag honom då han passerar min bil endast en armslängd i från vindrutetorkaren. Jag höll andan och hoppades på att han inte skulle se mig. Då vänder ha sig mot mg och vi stirrar öga mot öga. Han bryter ögonkontaken och kastar en snabblick där min biljett borde ha suttit. Jag startade motorn med en rivstart och backade ut från parkeringen. Tredje gången jag körde in på parkeringen så völjer jag mitten raden. Jag har då tappt bort helt var jag stod från början och helt glömt bort att jag skulle hämta upp syrran som avr inne och köpte tapter. Precis när jag kommit in på en ruta så ser jag honom på avstånd och jag var helt söker på att han var på väg rakt mot mig. I ännu ett panikryck så slängde jag mig på tutan när jag skulle backa (jävla armar till att inte hjälpa mig i nödsituationer) Men sån tu var kom syrran just då och uppfattade det som att jag tutade åt henne. Så hon hoppade in i bilen och jag körde snabbt runt hörnet där Anna fick ta över bilkörandet. P-vakten will remember this as the day he almost caught Captain Jojje Sparrow!

...för att göra en lång historia kort ;)


ps. detta inlägg räknas absolut inte som ett erkännande. Det var inte jag. Jag känner inte till någon parkerinsvakt, jag har alibi för tillfället och jag har aldirg kört bil eller vägrat min plikt att betala för mitt parkerande.  Alltså ett klargörande: Jag skulle absolut aldrig parkera utan att betala för mig som den laglydiga person jag är. Hade jag mot förmodan gjort något så dumt så skulle jag ju absolut inte vara så dum attt jag skrev om det på min blogg. ds.

Kommentarer
Postat av: Madde

lider med dig, jag har också hemtenta! Min ska in på onsdag *suck*
Lycka till ;)

Postat av: Becks

Vilken fantastisk historia! :D
Och kämpa på med hemtentan, själv ska jag tentaplugga hela dagen inför morgondagens tenta. Hurra. Eller inte.

2007-10-03 @ 08:30:45
Postat av: Ex-sambon Lina

Haha, jag vrider mig av skratt efter att ha läst ditt fantastiskt underhållande inlägg!! Till saken hör inte aaaalls att min hjärna som är mosad av tentaplugg är uppfriskande lättroad för tillfället... Love ya Joyboy!

2007-10-04 @ 20:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback