vem är jag?

nu borde jag verkligen verkligen läsa om konsthistoria och plugga till perspektivstentan vi ska ha på onsdag, men som ni kan lista ut så gör jag inte det.

Nä istället har jag hittat massa kul test som jag måste göra (ja faktiskt måste). Det är obligatoriskt i processen att hitta sig själv. Så vem är jag då. Jo om jag hade varit en hund så hade jag varit en Golden enligt första test. Vissa likheter kunde jag faktiskt hålla med om som finns mellan mig och en golden. (
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?a=509489)
t.ex
Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Snäll och tillitsfull, visst är jag de!

Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Word!
 
Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Njaaaa, den här punkten har jag lite svårt att relatera till, men visst det låter ju kul i alla fall :)

En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan. Jag är nog inte någon direkt sprinter på löpbanan jag heller om jag ska vara helt ärlig!

TEST 2, Hur datanörd är du? (http://www.algonet.se/~jankol/nordtest.html)

svar: 15, av 128 möjliga. Du är inte nörd. Du har inte ens en chans att bli kallad nörd. Förmodligen har du knappt hört talas om datorer, trots att du bevisligen sitter och gör testet på en sådan.
(Se där Beckah, du får inte kalla mig nörd längre!)

TEST 3, personlighetstest.( http://www.zapera.com/survey/demo/personality/)
 Jag är uttåtriktad, upplevande, abstrakt, känslostyrd person.

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m. andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

(här tycker jag att alla punkter stämmer jäkligt bra)

Test 4, Hur vuxen är du? http://www.sr.se/p4/kombi/test/test.htm
Du kan ännu ett tag kalla dig ungdomlig och oförstörd. Se dig bara för så att du inte trillar dit på att etikettera matreserna för då är det kört!
(mm, hade nog blivit rädd om jag hade plockat för många vuxenpoäng)

Test 5, Hur romantisk är du? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=24138&a=291492

Bulldozern
Du är verkligen vad man kan kalla en ångvält! Har ingen som helst uppfattning om hur man ska charma den man vill ha. Du tänker bara på dig själv och dina behov. Inse att alla inte nödvändigtvis har samma tycke och smak som du. Stor risk att det aldrig blir någon andra dejt för din del eftersom du inte ger din dejt chansen att ens öppna munnen! Sluta vara så ego och fatta att du ibland måste göra något för någon annan än dig själv. Tipset till dig är faktiskt en rejäl charmkurs.

Hahahahhahaa, detta var lätt det roligaste resultatet och det får avsluta kvällen. Till mitt försvar måste jag säga att det var himlans knepiga frågor och därför tycker jag inte att detta resultatet stämmer. Visserligen är jag ingen romantiker men så hemsk är jag väl inte? Eller vad säger ni mina kära vänner? Är det charmskolan nästa för min del?

Nu gott folk så tycker jag att ni ska gå in på sidorna och göra testen och sen skriva resultaten till mig! Jag vill ju veta aaaallt om er alla. Pallar ni inte göra alla testen så gör ett i alla fall :D Så kan vi få reda på om ni också tycker om att bära saker i munnen, är unga och oförstörda, onördiga och utåtriktade men även ocharmiga och ego i kärlek :D eller den beskrivningen passar kanske bara mig?  

image208

Partyprinssesa var jag på Kåren tillsammans me Jullan på vår födelsedagsfest. Här på bilden med barndomsvännen Ek.

image207

Jag är visst en golden, men söta lilla Milou är en äkta yorkshire terrier. Jag är inte riktigt lika energisk och ettrig som den lilla loppan.

Kommentarer
Postat av: rebecka

fine, ingen nörd längre,
men något fjant test såg jag inte, så nu är du härmed officiellt utnämnd till FJANT istället! haha! :P

2007-05-07 @ 20:50:46
Postat av: Pionhed

Vet du, jag gjorde det där personlighetstestet, och jag är din totala motsats eftersom jag fick:
" Inåtvänd Planläggande Konkret Tänkare
Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.
Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut ? även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.
Du är detaljorienterad och sannolikt en praktisk person, som är intresserad av att ta reda på HUR saker fungerar. Du är resultatinriktad och vill helst göra saker på det sätt du är van att göra dem på.
Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv."
Så sorry Jojje, vi måste nog säga upp våran bekantskap nu ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback