Nytt inlägg

Nu är det miss i nassen, ja, eller nästan morgon t.o.m.
Jag har nyss kommit hem från jobbet och ska snart lägga mig i sängen och koncentrera mig på att lyckas somna. Det är nämligen svårare än vad man kan tro, även för en person som mig som älskar att sova. Jag är nämligen så uppe  i varv efter att ha stått och skrikit till alla gästerna. Det är väldigt intressant det där, ena sekunden kan de vara helt tyst och stilla och jag kan till och med höra vad dom i köket gör. Men så vips så hör jag inte ens vad personen brevid mig säger, för in kommer fyllona indrösande. Eftersom dom har varit på krogen och lyssnat på hög musik och skrikit åt varandra hela kvällen så fortsätter dom att prata i samma höga ljudnivå som dom gjort hela kvällen. Då går det inte att prata i normal ton längre, utan det är bara skrik som hörs igenom ljudnivån. Ännu värre när man ska ropa något till köket, eftersom rösten redan skriker så gott den kan för att kommunicera med gästerna så kan den inte höras mer för att komma fram till köket. Jaja, nog om mitt skrikande. Jag har inga jätteproblem med att var högljudd så jag ska inte gnälla. Var faktiskt ganska kul att jobba idag. Hade först ett 15-19 pass som var ganska lungt, sen åkte jag o Sandra hem till Kajsa och "förfestade" sen gick vi tillbaka till jobbet till 23.00 och jobbade till 03.00. Lång dag och jag är trött i kroppen men inte i huvudet.

Förresten, det är crusing i Ystad idag, det är andra året jag missar den nu. Men nästa år, då jävlar i hoppet kan ni skriva på en lapp och stoppa i fickan på att jag kommer vara där. Saknar Ystad lite nu, men det är nog bara för att det är ungefär en månad kvar tills jag kommer hem, så nära. Men först kommer Mamma, Anna och Ems o hälsar på mig och då ska jag vara hundvakt åt älskade Prince och Milou i några dagar. Alla som vill följa med mig på hundpromenader räcker upp en hand!!

Nu ska jag fortsätta natten med lite plugg, då kommer jag somna på direkten!

 Ems o Blondie på förra årets crusing
 Älskade Princepölsen trivs inte med tröja på

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehehe, låter som en annan(moi).

Visst kan man var tung i huvudet emellanåt men jag kan glädja dig åt att jag inte "skriker" för att förmedla ett budskap.

Det låter nästan som om jag skulle vilja starta om; plugga på Ö U och försaka allt som kallas lön och levnadstandard. Kanske blir det aktuellt till hösten?!

Kunde inte låta bli att läsa din blogg. Dina ord etsade sig fast hos mig direkt och jag var bara tvungen att kommentera denna blogg och detta inlägg.

Nördigt, kan tyckas, men ack så nödvändigt det var/är.. :)

Kram, Jimmy

2007-05-13 @ 04:17:32
Postat av: Gudrun

Jag följer gärna med på hundpromenader. Jag saknar det så mycket hemmifrån... :-)

//Gudrun.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback