En Skåning i Örebro tycker till om Göteborg

Detta känns som en bra dag och den har inte pågått så länge än. Jag har inte heller hunnit göra de jag skulla göra idag, jag har inte ens ätit frukost, har inte dragit upp persiennerna, här är fortfarande stökigt på rummet men vet ni vad de löser sig! För de löste sig igår, nu har jag till imorgon på mig att fixa till allt och de kommer gå kalas, eller nä inte riktigt, jag borde sitta i bibblan och läsa nu. Men de löser sig.

Mest av allt ser jag framemot helgen, då är det spex-sm. Jag och Tommy ska vara värdar för Göteborgspexet. Gamla goa göteborgare kan jag hantera, Lina och Dragan har varit en lång uppvärmning för det ultimata göteborgartestet som kommer nu i helgen. 

Jag kan ju massa om göteborg så de kommer gå galant.
Göteborg har hur mycket som helst:
 Sveriges näst största stad. Sthlms lillebror.

 Spåvagnar som kör precis överallt!!!! 

 Goa Gubbar, precis överallt!

 Fantastiska Avenyyyyn, fullt me spårvagnar och goa gubbar överallt!

 Ansiktslyftningar till bra pris på Liseberg!

 Håll i hatten, för göteborg har även Håkan Hellström

 Göteborgs konung! Ers majestät Leif Loket Olsson den förste.

 Precis som Loket så kommer öven Volvo från Göteborg

 Göteborgare har garanterat humor!


Är det något jag missat? .......ooooooooooocch nuuuuuuuu! har Lina hunnit skriva en 4 sidor lång lista på viktiga saker jag glömt om Göteborg!

Nu ska denna dryga skåningen dra tummen ur röven och lämna bloggen för idag!

kärlek till alla!


Kommentarer
Postat av: Ex-sambon Lina

Du gjorde riktigt bra ifrån dig, lilla sydsvensk! ;) Det kommer ju att gå galant det där. Glum ente å prråta rrekti' götebosska båra. PÖSS min lilla Jåhjje!

2007-05-16 @ 15:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback