långa dagar

har börjat bildkursen denna veckan. Det är så sjuktkul, där hör jag hemma. Önskar att det hade funnits hundratals välbetalda jobb som jag hade kunnat he inom bild o form området. Men icke. Men jag vill läsa B och C kurserna me. Vill så gärna, det är långa dagar 8.30-16.15 men tiden rusar iväg. Igår var vi på Strömpis och jag gick upp 07.00 imorse och jag mådde inte dåligt något alls idag. Nu är jag visserligen lite trött. 

Igår grillade vi hos Stina, gott gott. Årets första grillning satt inte fel kan jag säga. Sen gick vi in och kollade fotbollen. Det märks när det är ett gäng halvfulla tjejer som tittar på en fotbollsmatch.

"åååh vad snygg Mellberg är"

"mellberg? är du dum? Ljungberg är ju så jääävla het"

"ohohoho såg ni såg ni!!???"

"nä! vad!?! Blev det mål?"

"Nä, Mellberg var i bild, åh va snygg han är"

-----------------

"Men hallå, han killen där är ju bög"

"Näääää, klart han inte är lägg av han är ju snygg"

"han är bög"

"näääää, det är han inte, det vet väl inte du?"

"jo det ser man"

"nä han är ju snygg"

"Ja men bögar kan ju också vara snygga"

"mm, men det är ju inte lönt att tända på dom"

"jo det kan man ju göra ändå!"
---------

Som sagt, högst intressant. Grabbar jag antar att det inte låter så på era fotbollskvällar ;)

Efter fotbollen tog vi bussen till Strömpis. Där försökte vi förgäves få komma upp på  ovanvåningen för att se Rataxes spela. Men tydligen så tyckte snålvakten inte att vi skulle få se dem spela. Sen hade Strömpis sagt att de kanske skulle få spela engång till under kvällen, men det blev inget mer. Bad choice Strömpis, skärpning.

Sen blev det raka vägen hem och sömn. Tror jag somnade redan i hallen och det var ren vana och skicklighet att jag landade i sängen. Rummet är ju inte så stor så det är ju möjligt att ramla i hallen och landa i sängen. Ja rummet är så stort att jag till och med hade kunnat sitta i sängen och stå vid spisen samtidigt. Dock har det aldrig hänt, för jag har inbillat mig att min spis är K-märkt eller så är den helig eller något annat som gör att man inte ska använda den för ofta eller helst inte alls.
Vilket resluterar i att det blev middag från campus pizzerian idag. Tillsammans me Catrin, Pj och Sid picknickade vi på bänken utanför mitt fönster. Igår gjorde jag soppa som jag skulle käka idag på lunchen, soppan står kvar i tallriken, den var ganska god men nä, jag ville helt enkelt inte äta den idag det tog emot. Vill man inte så vill man inte. Så de blev knapriga knäckemackor stället. Så går det när man ska laga mat, då uppskattas den inte.

Om 20 dagar så åker jag till england. Längtar.

Nu ska jag powernappa lite och sen kanske ge mig på lite städning och sen blir det nog fortsatt Sagan om ringen-maraton me Fia o Oscar. Helgen är jobb helg så ni är välkomna in och käka en burgare fre och lör natt och hälsa på mig!

Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Det roligaste med fotboll är att titta på det med ett gäng killar, bara för att se hur de reagerar när det blir mål! Grymt underhållande.. Och Mellberg är het ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback