orka

Jag vill börja med att kommentera mitt inlägg från igår då jag beklagade mig över att jag efter ett år inte utvecklats i mina brister så mycket. Men jag hittade en liten lapp idag som påminde mig om att jag kommit lite längre på vägen. Jag hittade lappen från min uppkörning och nu är det inte långt kvar tills min prövotid är över! . Jag har lyckats ha mitt kort utan att orsakat några (större?) skador  trafiken men dock har jag lyckats fiska till mig tre parkeringsböter under dessa två åren. Då var alla tre inom loppet av två månader, sen lärde jag mig! Även den bästa kan fela. Undrar om jag har haft två års prövotid på att bo i Örebro också, snart når jag två-års gränsen och eftersom jag ser ut att ha klarat de så kan jag nog få bo kvar i Örebro tills vidare. De ska jag me.

Hamnade inte på krogen igår utan hamnade hemma hos John, med Emil, Yoshi och Frida så vi spelade guitarr hero i flera timmar! Rock on! fan vad jag sög, men de var förbaskat kul. Om ni funderar på att bilda ett band så kan ni göra er själv en tjänst och skippa att fråga mig.

Fick ett speciellt samtal från utlandet som fick mig att skratta högt och under natten sov jag gott och var fullt omedveten om alla de skamliga förslag som skickats till min mobil från en viss engelsman, rodnandes och skrattandes så lät jag bli att svara. Men det blir inga fler resor ner dit just nu, för om en vecka kommer Ems heeeem! Så inget mer raggande på engelsmän på pubarna, engelsmännen får komma hit och ragga istället.


Förresten så har jag en dag som denna inte gjort något vettigt, har packat tre kartonger inför flytten och sen suttit vid datorn. Det är lätt att fastna vid datorn, tittandes på bloggar och annat skit. Någon som tröttade ut mig var att för många småtjejer har "dagens outfit a la ebba von sydow stil" utlagd. Där de står och fjelar sig i sina HM-kläder som bara trettiofemtusen andra småtjejer har på sig. Men jag ska inte vara sämre, nädå! Så jag följer strömmen, varsågoda! Här har ni fashionisten-Johannas senaste outfit denna långa lördag eftermiddag i hemmets lugna vrå. Enjoy,  det är helt okej att ta tips från mig, jag blir inte sur. Har ni några frågor på hur man får mjukisbyxorna riktigt urtvättade eller var kaffefläcken sitter bäst på tröjan så tveka inte på att fråga! Jag kan även ganska mycket om min egna inredningsstil "ställ inte tillbaka de du tagit fram utan lämna det där du står" väldigt effektivt för alla oss som tycker att förvaringsutrymmen gör sig bäst som dammsamlare.

Undrar om de är den här Johanna engelsmannen vill träffa igen?

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Gudrun bor med sin sambo på nr 22. En våning ovanför de fantastiska systrarna Carlsson. Ett bra grannskap, med andra ord :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback