fredagkväll

hallå, hjälp? börjar jag bli senil eller, varför fattar jag inte mig på hur jag kan byta pin-kod på mobilen. För visst kan man göra de? Nä tackar vet jag nokia 5110, på den tiden så höll telefonerna för allt, trappor, sparkar, vattenpölar, där fanns det snake och inget annat tjafsspel. Menyn var tydlig med stora fina ikoner som illustrerade alla funktioner. Ringsignalen var vass och hög och kunde absolut inte föväxlas för en låt på radion. och gärna den där Tell-låten som var så festlig på den tiden.  Och skalen kunde man byta, ojoj, vad man kunde byta skalen...och de gjorde man så ofta man kunde. Nästan så ofta så att man inte kände igen sin telefon till sist... fast nu känner jag ju knappt heller igen min telefon, alla ser ju likadana ut.

jaha, då är alltså summan av kardemumman att jag ska lära mig ytterligare en fyrsiffrig kod....nu är det ju bara portkoden, två kortkoder, ytterligare en pin-kod, stämplingsnr på jobbet, koderna på dörrarna på jobbet och en miljontrehundrafemtio olika lösenord på alla jävla ställen på internet som jag ska kunna komma ihåg.

Tittade tillbaka i min blogg och insåg att jag för ett år sedan ahde samma problem som idag, alltså komma ihåg lösenord. nu ett år senare så har jag återigen glömt bort mitt lösenrod på studera.se och kan alltså inte göra ngn anmälan eller svara ja på min antagning via internet. Käckt va? Alltså har vi nu sett att i mitt liv så har alltså inte lösenordsminnet förbättrats ett jävla skvatt på 12 månader. Och jag ska återigen flytta, undrar om jag någonsin kommer bo längre än ett år i på samma ställe. Men nej, oroa sig icke, jag ska inte flytta från Örebro, jag ska flytta till enrisvägen, mm, sant tillbaka till brickehills. Men jag vill dock hävda att det är lite närmare Grankotten och därför skulle jag vilja säga att vi ska ha en fyra på grankotten och inte i brickehills. Sådeså, och jag får bestämma för det är jag som ska bo där.

Men då kan vi ju redan nu lista ut att om ett år från nu så är det återigen dags för mig att att flytta och jag kommer ännu en gång svära över att jag glömt bort de förbaskade lösenordet till studera.se. Ja jag vågar nästan lova att jag tills dess har skaffat ytterligare ett telenr (för de 3 abonnemangen jag har nu kommer jag ju itne kunna nöja mig med i alla oändlighet) och alltså därför har ytterligare en ny pinkod att komma ihåg. Wanna bet?


Fick ett tråkigt samtal fast med lugnande meddelande på jobb idag. Fick reda på att mina släktingar som är på väg hem från Italien hade krockat på autobahn. Inte skoj. Min sötaste goaste underbaraste lilla Mormor satt med i bilen, samt min morbror, kusin + sambo och kusinbarn. Alla klarade sig helt utan skador, men bilen var kvaddad. Jag vågar inte ens tänka på vad som kunde hänt. Även där är det ungefär ett år sedan jag var så orolig för mormor när hon hade fått en lätt hjärtinfarkt. Om hon ska fortsätta skrämma mig så här så är det jag som kommer få hjärtinfarkt nästa gång. Jag är inte redo att förlora någon nära igen, inte nu, inte än...fast blir man någonsin det?


 Over and out!


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Ska du flytta till Enrisvägen? Vilket nummer då? Då blir vi ju typ grannar :-)

Postat av: Ex-sambon Lina

ÄR DET SANT??!! Back to Brickehills?? Fyfan vad jag kommer att älska dig om du bor närmare mig i höst... Kramar!

2007-07-30 @ 10:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback