Jag = en mes

Ja jag är en mes. I alla fall om man frågar min kära syster. Sedan barnsben har hon konstaterat att jag är en mes bara för att jag föredrar att vara lite försiktig. När det kommer till bilkörning är vi som natt o dag. Jag kör inom hastighetsgränserna, kollar noga innan jag svänger eller kör i rondeller. Om någon annan bil kör slarvigt så de påverkar min körning så svär jag lite, funderar över ifall de kanske var jag som gjorde fel (kommer oftast fram till att  ja, de kan det nog ha varit) sen tuffar jag vidare.
Systern min tycker att hastighetsgränser är för idioter, personer som fegar i rondeller eller vid svängar är idioter och om någon påverkar hennes körning så är dom idioter. O´ch mot idioter finns det bara ett botemedel:  att tuta. Tuta länge, tuta hårt, tuta flera gånger, förfölj idiotbilen en bit kör upp i baken på bilen och tuta lite till. Har idiotfan inte lärt sig då så ska du avsluta det hela med att veva ner rutan räcka finger och tuta lite till. Omdet varit så att hon bara tutade när hon själv kör bil så hade jag kunnat hantera det (vid de tillfällena så ligger jag oftast under passagerarsätet och skäms som ett litet barn) MEn näää tokfan ska lägga sig i och tuta även när jag kör. Hon slänger sig över mig o tutar samtidigt som hon räcker finger o bankar näven i rutan. Sen sitter hon resten av vägen och förklarar för mig att jag itne ska vara en sån jävla mes och att jag inte ska vara rädd för tutan.

För några veckor sen var vi i Växjö och gled runt i bilen då en bil plötsligt svänger ur rundellen som vi var på väg in i (ja, exakt hur det hela gick till såg jag inte, men ni kan fråga systern min hon kan i detalj berätta vad idioterna gjorde för fel)

Anna: IDIOOOOOOTEEEEEEER *lägger sig på tutan*
Jag: Nej men anna tuta inte
A: Va fan ska jag inte tuta för dom körde ju som idioter, såg du hur dom körde? Va? såg du hur dom körde?
J: näee, jag såg inte direkt
A: Nä men då så
J: men måste du tuta på alla hela tiden, de var ju ett gammalt par, tänk om de blir rädda o kör av vägen
A: Dom kunde ju för fan inte köra, var inte så jävla rädd för tutan
J: Jag är inte rädd för tutan lägg av
A: dom måste ju veta när dom gör fel, då måste man tuta
A: du e visst rädd
J: neej (börjar bli arg) Jag är inte alls rädd för tutan sluta säg de, om du vill lära dom köra bil så kör efter och förkalra att dom gjorde fel
A: de kan jag väl inte gör, jag tutar då fattar dom att dom gjort fel.
J: eller så kör dom av vägen
A: Du är rädd (säger självsäkert)
J : Neeej, /(ganska arg) jag är inte rädd för tutan, lägg av, man måste inte tuta på varenda jävla människa
A: Mes
J: lägg av jag är inte mes
A: Mes
J: Lägg av
A: Du är rädd för tutan, erkänn bara, kom igen erkänn
J: Neeeeeeeej jag är inte rädd SLUTA FÖR FAAAN (blir oxtokig och slår på tutan som en galning) JAG ÄR INTE RÄDD FÖR TUTAN

A och J : Börjar asgarva


Men det är inte bara i bilen jag räknas som mes på restaurangen i Tyskland spelades ännu en kampscen upp mellan systrarna.

A: Servitören kommer aldrig, Johanna gå och hämta menyer
J: nej
A: hämta
J: nej, han kommer snart
A: men hur svårt är det att hämta?
J: hämta själv då
A: Mes
J: nä, jag är ingen mes, han kommer snart
A: Du är visst mes, hämta nu

Servitören kommer in och räddar mig och lämnar ut menyerna till oss.

Livet som lillasyster är inte alltid guld och gröna skogar, ni äldre syskon borde ta och tänka över er bossiga inställning. Sådeså!

Och nu ska vi alltså bo tillsammans, syster och jag. En av oss kommer hamna på psykhem, jag tror de bli mesen.

Kommentarer
Postat av: Tuffingen

håller på att garva så jag döööör!!!! fyfan vikken rolig läsning! dom två du skriver om värkar va nårra jäla idioter!!!

2007-08-13 @ 23:32:51
Postat av: Mesen

Ja men två idioter är vi ju :D

2007-08-13 @ 23:43:18
Postat av: din ems

hahahahaha, kan verkligen se er framför mej med :D Systrarna christensen i ett nötskal!!

2007-08-14 @ 11:06:58
Postat av: Anonym

Det är alltså det här vilddjuret som kommer till Öret?! Ojdå...
Ärligt, hon kanske är kaxig bakom en fönsterruta, men antagligen ingenting mot mesen i kaxighet
när det gäller dansgolv och scennärvaro. You rule JJ, och det vet du! =)

2007-08-14 @ 20:32:53
Postat av: Ek

tjena, fan vad roligt, ok anna har mani på tutan undrar varför... men det liksom livar upp hela körandet kan jag tycka ibland. puss

2007-08-15 @ 08:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback