vilken synd är jag?

På fredag är det spexfest med de sju dödssynderna som tema. Undrar vilken synder jag begår, alla egentligen, vrede och lust är ju vanligt återkommande..frosseri i både alkohol och mat, högmod jaao, lite bättre än alla andra är jag väl ibland :) men inte alltid och då blir det ju genast avund...så värst girig är jag väl ändå inte? lättja, njäe likgiltlig tycker jag är ganska så svårt att vara....Men man är ju ingen komplett människa om man inte syndar lite då och då...

Kulingtidningen var klar idag, detta numret blev kalasbra! riktigt kul att läsa det och se det färdiga resultatet, och snart är det dags att börja på nästa nummer..,med snart menar jag om några timmar...ila ila ingen vila...

"...Vi ska sy och vi ska klippa vi ska göra ska ni tippa för den stora Galakvällen så ska ni sy modellen, Vi syr och sätter i den och ett Skärp av siden och Askungen på bal bland gästerna i hundratal den vackra flickan blir i slottets stora sal. Sätt igång nu, skynda, ila, vi har inte tid att vila, klänningen den ska vi klara, ja, vänta lite bara..."

nu långtar jag till Julafton då jag ska titta på Kalle hemma hos mormor och dricka glögg och äta pepparkakor! ååååh vad jag längtar!


I fredags var vi på inflyttningsfest hos Åsa och Yoshi, det var riktigt lyckat, för vilken bra fest slutar inte med att någon snor någon annans skor! Det var hysteriskt kul hela historien; Åsas vän Majsan var på besök, på lördagen när hon vaknar upp upptäcker hon att hennes skor var borta. Detta hade inte varit så konsitgt med tanke på att där var smockat med folk på festen och att några fjortisar gick fel och hamnade inne på festen, lätt hänt att någon roffar åt sig fel skor. Meeen så avr inte fallet, för skorna försvann senare under kvällen, när det bara var vi i kryssningsgänget kvar...så på lördagen när Majsan upptäckte att skora var borta så ringde Åsa mig på direkten och frågade om jag snott Majsans skor, I don't blame her..jag ahde också misstänkt mig :) mycket kan man få för sig att göra på fyllan. Jag litade dock inte helt på mig själv så jag var tvungen att kolla i hallen om jag råkat få med mig dem, men där var inga...tur...men så kom jag på att Eleonore hade ett par jympaskor och ett par högklackat med sig och hon hade kanske tagit fel jympaskor. För Eleonore och jag var på samma fyllenivå och det var högst troligt att det var ngn av oss som gjort av med skorna :D hahaha Mycket väl så var det Eleonore som fått med sig Majsans skor. Skämdes gjorde stackarn! haha! Majsan fick åka hem i lånade skor och Eleonre lär få höra mycket om detta i framtiden :) haha

På kvällen (efter skostölden men innan den blev upptäckt) var jag, Eleonore, Jennie och Majsans skor på Björnstugan. När vi stod ute och rökte (inte majsans skor för de hängde i Eleonores påse i garderoben haha) kom det fram en man till mig och undrade om jag kom från skåne jag svarade kort men trevligt ja, då tittar han på mig en smula överraskat och undrar om jag har fått lägenhet här i örebro då? med en skum betoning på lägenhet..... fått lägenhet? huh? nä nä, jag är har illegalt jag bor i en skokartong. Vi skåningar får inte stå på hyreskontrakt utanför danmark...

I lördags jobbade jag och i söndags var det filmkväll på Bärseback, sen blev det måndag och idag är det idag...där tror jag att en intressesmurf sprack :)


Den 18 dec åker jag hem! och de ska bli ljuvligt! Massa fika nere på stan, massa umgås med bebisar och vänner, massa party och massa julklappar. Girig är jag när det kommer till presenter, massa ska jag ha, det kvittar dock vad som är i, det roligaste är att öppna! Just nu är mamma iväg och köper massa billiga småprylar till mig så jag ska få massa paket att öppna på julafton! wiiiiiiee! Stora dyra paketer är inget för mig, är det något jag jättegärna vill ha så köper jag det själv, nä jul pch födelsedagar är till för att öppna alla små, vältejpade (om mamma slår in det) roliga paket med stumpor, shampo och badsalt i!  


God Jul på er tokmånsar och galenskapare!




"...I never loved nobody fully
Always one foot on the ground
protecting my heart truly ...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback