Jaaaaaaaaaa!! nu vet jaaag!

 I can see clearly now the rain has gooooone, I'ts gonna be a bright briiiiight briiight sunshiny daa--aa-aaaa-aaa-ay!

Nu ser jag det så tydligt, jag kunde inte se skogen för alla träden (wiiiie, där satte jag ett ordspråk rätt va?).

Nu vet jag vad som ska ske i min framtid! Bada-bam-bam-bing

Idag fick jag hem lite papper, lite papper som jag blivit förälskad i. Lite papper med vackra sidor som jag inte kan sluta titta på och sluta peta på. Min fina papper. Glädjen bubblar inom mig.

And the winner iiiiis: ..............*lång tystnad* .................. till Kosta Glascenters glasskola!!

Och motiveringen till vinnaren är: Andra året på utbildningen läser man mycket företagsekonomi och hela utbildningen inriktar sig mycket på att hålla kvar den svenska glastraditionen och att locka hit turister. Alltså blir det optimalt för att jag kan vid sidan om glaset jobba med målningar och annan form av konst och ha kombinerade utställningar. Jag får samtidigt möjlighet att jobba med turism dock inte som reseledare men jag kan fortfarande utveckla sveriges
turism och leka med turisterna som kommer hit, jag kan ju ha egna guidadeturer med dem. Eftersom det kommer finnas många som går utbildningen efter mig så kan jag vägleda dem och lära ut mina kunskaper och taaadaaaa så fick vi in studievägledadrömmen också. Min bok kan handla som svensk glaskonst och om mig (för det vet jaga tt alla vill läsa om) och illustrera kan jag alltid göra. och om jag inte har jobba ngn period så kan jag ju alltid söka extra jobb på IKEA. eller så kan jag desgina glasen som säljs på IKEA.

Jag är ingen realist, det har jag aldrig varit och jag tror att det är just därför detta kommer fungera!
Verkar min plan luddig för er? För mig är den solklar!

www.kostaglascenter.se <---- se allt vackert!

Alla som känner mig väl vet att jag ändrar mig jämt och ständigt, inte velig, bara villig, haha!
Men det här känns bra, jag blir glad av att tänka på det och det är huvudsaken!

oooo nu ska de prata om glas på tv! läskigt....just när jag skriver om det. Ödet eller slumpen? inte bryr jag mig, jag ska titta ändå!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback